حسن‌پور، عضو کمیسیون برنامه مجلس: ادغام بانک‌ها به نفع مردم است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه ادغام بانک‌ها با هدف بهبود وضع شبکه بانکی صورت می‌گیرد، می‌‌گوید با کوچک‌سازی این شبکه، چابک‌سازی رخ خواهد داد.

کد مطلب: ۸۹۸۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
حسن‌پور، عضو کمیسیون برنامه مجلس:  ادغام بانک‌ها به نفع مردم است

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، شهباز حسن‌پوربیگلری با اشاره به اقدام بانک مرکزی در ادغام بانک‌های نیروهای مسلح در بانک سپه، گفت: اکنون رقابت ناسالمی در ایجاد بانک‌های مختلف رخ داده است که بانک مرکزی با آغاز فرایند ادغام، بهترین اقدام را در راستای بهبود وضع اقتصادی کشور برداشته است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایجاد بانک‌های متعدد ضامن بهبود خدمات‌رسانی به مردم نیست، افزود: اگر در کشور چند بانک مطمئن و کارآمد وجود داشته باشد سردرگمی مردم نیز کاهش یافته و از طرف دیگر بنگاه‌داری نیز از سوی بانک‌ها به حداقل می‌رسد.

حسن‌پوربیگلری با بیان اینکه در سال‌های اخیر رقابت ناسالمی میان بانک‌ها در جذب مشتری و همچنین حضور در بازارهای مختلف اعم از مسکن صورت گرفته است، تصریح کرد: ادغام بانک ‌ها اقدام مفیدی است تا شبکه بانکی به رسالت اصلی خود برگردد.

وی با تاکید بر اینکه ادغام تنها شامل بانک‌های نیروهای مسلح نباید باشد، گفت: ادغام بانک‌های خصوصی نیز می‌تواند گام بعدی بانک مرکزی در راستای تقویت شبکه بانکی باشد که ثمرات آن نیز بسیار خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه برای کارمندان بانک‌های ادغام‌شده نیز جای نگرانی وجود ندارد، گفت: خوشبختانه در پی برنامه‌مداری بانک مرکزی مشکلی در این رابطه برای کارمندان و مردم ایجاد نخواهد شد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس نیز با ادغام بانک‌ها موافق است و آماده هر نوع کمکی به دولت در این رابطه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار