ایستگاه های شتاب نگار زلزله در آذربایجان غربی نصب می‌شود

ارومیه(پانا)-مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی از نصب سه ایستگاه شتاب نگار زلزله در استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۸۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ایستگاه های شتاب نگار زلزله در آذربایجان غربی نصب می‌شود

امیر عباس جعفری گفت: توسعه شتاب نگاری به عنوان یک ضرورت در مدیریت شهری به شمار می‌رود و لزوم پایش زلزله از منظر مکانی، کمی، کیفی و تقویت سامانه‌های هشدار سریع از جمله مزایای وجود این ایستگاه محسوب می‌شود.


وی ادامه داد: تا یک هفته آینده سه دستگاه شتاب نگار زلزله در شهرستان های ارومیه، خوی و سلماس نصب می شود و در سال آینده نیز در شهرستان های جنوب استان نصب خواه شد.

مدیرکل مدیریت بحران افزود: برای تهیه شتاب نگار‌های زلزله ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.


جعفری با اشاره به اینکه تامین تجهیزات مربوط به حوادث طبیعی که در شهرها امکان وقوع دارد یکی از وظایف سازمان‌های متولی امر است، تاکید کرد: قبل از این شهر‌هایی مانند تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز این ایستگاه‌ها را نصب کرده اند.

وی گفت: مطالعه حریم گسل‌های استان و شهرستان، همچنین داشتن اطلاعات کافی بعد از وقوع زلزله، توانایی کارشناسان و متولیان در برنامه ریزی و پیش بینی‌های لازم برای روز حادثه در آن مناطق را بالا می‌برد.

جغفری با اشاره به لزوم همکاری مردم با دستگاه‌های متولی، گفت: داشتن اطلاعات دقیق از گسل‌ها و مطالعات زمین شناسی به واسطه ایستگاه‌های شتاب نگار زلزله باعث می‌شود تا در صدور مجوز برای ساخت و ساز دقت بیشتری گردد.

جعفری گفت: با توجه به اینکه ایران جزو حادثه خیزترین کشور‌های جهان است برای جلوگیری از افزایش خسارت جانی و مالی نیازمند آموزش همگانی برای مقابله با حوادث هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار