امسال آنفلوآنزای حاد پرندگان در کشور گزارش نشده است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی سازمان محیط زیست با اشاره به کاهش چشمگیر شیوع بیماری‌های حیات وحش از جمله طاعون نشخوارکنندگان دام‌های کوچک نسبت به سال‌های گذشته گفت از ابتدای امسال تاکنون هیچ موردی از آنفلوانزی حاد پرندگان در حیات وحش گزارش نشده است.

کد مطلب: ۸۹۸۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
امسال آنفلوآنزای حاد پرندگان در کشور گزارش نشده است

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مجید خرازیان مقدم در دومین جلسه ارائه گزارش‌های پایش بیماری‌های حیات وحش در استانها با تاکید بر نظارت بر تردد و واکسیناسیون دام‌های اهلی در داخل و مجاور مناطق تحت حفاظت شده، افزود: سامانه هشدار سریع بیماری‌های حیات وحش به صورت پایلوت در استان البرز راه‌اندازی شد.

وی به ایجاد قرنطینه حیات وحش در استان‌های گلستان، فارس و سیستان و بلوچستان بر اساس برنامه‌ریزی و هماهنگی قبلی با ستاد پیشگیری و کنترل بیمارهای حیات وحش اشاره کرد و گفت: امسال هماهنگی های منسجم ستادی و استانی و اجرای دستورالعمل‌های مرتبط و پایش های منظم و مستمر در مناطق تحت مدیریت سازمان و همچنین همکاری‌های به موقع با ادارات کل دامپزشکی استانها صورت گرفته است.

مقدم تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های اخذ شده شیوع بیماری‌های حایز اهمیت در حیات وحش از جمله طاعون نشخوارکنندگان دام های کوچک کاهش چشمگیری نسبت به سالهای گذشته داشته است، همچنین امسال (1397) تاکنون هیچ گونه موردی از آنفلوانزی حاد پرندگان در حیات وحش کشور گزارش نشده است.

در ادامه این جلسه گزارش‌های استانی در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش و گزارش‌ های پیشگیری و کنترل بیمارهای واگیر دامی در حیات وحش ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار