الویری: انتظار معجزه از لایحه بودجه شهرداری نداشته باشید

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت بودجه سندی است که واقعیت‌های ما را منعکس می‌کند و نباید از بودجه انتظار معجزه داشته باشیم.

کد مطلب: ۸۹۸۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
الویری:  انتظار معجزه از لایحه بودجه شهرداری نداشته باشید

مرتضی الویری در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران با بیان اینکه بودجه سندی است که واقعیت‌ها را منعکس می‌کند، گفت: این بودجه ۱۴ بهمن ماه به صورت رسمی به شورای شهر ارسال شد و در طول ۲۸ روز کاری همه کمیته‌ها و کمیسیون‌ها به صورت شبانه‌روزی به تطبیق و بررسی ابعاد مختلف این لایحه پرداختند.

وی با تأکید بر اینکه لایحه بودجه در اکثر موارد در چارچوب سیاست‌های ابلاغی شورا و برنامه ۵ ساله سوم تدوین شده، اظهار داشت: سال ۹۸ سالی خاص و پرچالش است و باید با درک فضای سیاسی و اقتصادی و رکود و تورم احتمالی، بودجه ریزی کنیم.

الویری ادامه داد: جمع کل درآمدها و منابع بودجه سال ۹۸، ۱۸ هزار و ۲۳۸ میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق مورد موافقت قرار گرفت که ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان درآمدها، ۸ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان منابع حاصل از سرمایه و ۱,۲۰۰ میلیارد تومان دارایی‌های مالی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها، خاطرنشان کرد: بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها ۵ هزار و ۶۷۱ میلیارد تومان است و در تبصره‌ها تلاش شده خزانه داری الکترونیک، شفافیت و انضباط پذیری در بودجه در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: در حوزه مصارف، اولویت با حمل و نقل عمومی، دیون و مطالبات و موضوعات زیست محیطی بوده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اضافه کرد: می‌توان با ۱۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری جواب آنتن‌های سراسری شهر را که منظر شهری را هم نازیبا کردند و از نظر مسائل بهداشتی نیز مناسب شهر نیستند، جمع آوری کنیم.

وی در پایان خطاب به اعضای شورا گفت: نباید از بودجه انتظار معجزه داشته باشیم. تصمیماتی وجود دارد که می‌تواند آثار خود را بر زندگی مردم و حتی بودجه شهرداری بگذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار