معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر:

استان بوشهر در اجرای برنامه‌های سلامت و بهداشت دانش‌آموزی برتر شد

بوشهر(پانا)_ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: استان بوشهر در اجرای برنامه‌های سلامت و بهداشت دانش‌آموزی برتر شد.

کد مطلب: ۸۹۸۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
استان بوشهر در اجرای برنامه‌های سلامت و بهداشت دانش‌آموزی برتر شد

حسن قلندری در نشست داخلی حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت : استان بوشهر موفق به کسب رتبه برتر در برخی از برنامه های حوزه سلامت و بهداشت دانش آموزی شده است و مورد تقدیر وزارت قرار گرفته است.

قلندی افزود : استان بوشهر همواره در فعالیت های سلامت و تندرستی از استان های برتر کشور است و فعالیت های شایانی در این زمینه انجام داده است.

وی تصریح کرد: برنامه سفیران سلامت در چهار دوره تحصیلی(دوره اول و دوم ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه) در مدارس شهری و روستایی اجرا می شود که بیش از ۳۱ هزار دانش آموز در استان در سال تحصیلی جاری تحت پوشش این طرح قرار دارند و در طول طرح، آموزش های لازم را در زمینه خودمراقبتی و آموزش نکات بهداشتی به سایر همسالان و همچنین اعضای خانواده فرا می گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: همه دانش آموزان متوسطه استان درخصوص بیماری ایدز، راه های انتقال، پیشگیری و محافظت در برابر این بیماری، آموزش های لازم را دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه و طرح هایی نظیر آموزش طرز صحیح استفاده از دارو ، ایجاد ایستگاه های بازیافت زباله در مدارس، پاک سازی ساحل، ایمنی در مدارس حاشیه راه، صرفه جویی در مصرف آب، قلب سالم دانش آموز و چند طرح دیگر نیز از جمله فعالیت های در دست اقدام اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان بوشهر در سال تحصیلی جاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار