معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

راه‌اندازی کتابخانه‌های مجازی در دوره ابتدایی گامی جهت خلق عادت‌های خوب است

کرمانشاه (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گفت: راه‌اندازی کتابخانه‌های مجازی در دوره ابتدایی، گامی جهت خلق عادت‌های خوب است.

کد مطلب: ۸۹۸۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی کتابخانه‌های مجازی در دوره ابتدایی گامی جهت خلق عادت‌های خوب است

ناهید فضلی، معاون آموزش ابتدایی استان از تشکیل کتابخانه‌های کلاسی به شیوه‌های نوین و کتابخانه‌های مجازی در مدارس ابتدایی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: کتاب‌خوانی از جمله صفاتی است که بسیاری از ما علاقه داریم واجد آن باشیم و در عصر کنونی فناوری‌های جدید ارتباطی و شبکه‌ی ارتباطات مجازی، کتاب و کتاب‌خوانی را باید در مدارس بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

فضلی افزود: در راستای اجرایی‌نمودن راهکار 8-2 سند تحول بنیادین استفاده از ظرفیت برنامه‌های درسی، منابع آموزشی، شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات و کتابخانه‌ها جهت پرورش بعد عقلانی و هنری دانش‌آموزان در مدارس ابتدایی استان کرمانشاه، اقدامات قابل توجهی صورت گرفته‌است.

معاون آموزش ابتدایی استان ادامه داد: تشکیل کتابخانه‌های مجازی و کلاسی جهت ارتقای سواد خواندن و اهمیت مطالعه در مدارس شهری، گامی در همین راستا است. در مدارس روستایی و عشایری، تشکیل کتابخانه‌های کلاسی به شیوه‌های خلاق با همکاری اولیای محترم نیز انجام شده‌است.

وی تشریح کرد: در مناطق روستایی، عشایری و مرزی، معلمان خلاق با دعوت از قصه‌گوهای سنتی، استفاده از شیوه‌های قصه‌گویی سینه به سینه و همچنین دانش‌آموزان قصه‌گو به زبان‌های محلی باعث شده‌اند استقبال خوبی از این طرح به عمل آید.

ناهید فضلی، معاون آموزش ابتدایی استان همچنین در راستای سواد رسانه‌ای و مهارت نوشتن گفت:معلمان تلاشگر استان در مناطق و نواحی، دانش‌آموزان را با سواد رسانه‌ای آشنا ساخته‌اند که تهیه‌ی روزنامه‌های هفتگی کلاسی- دو هفته‌نامه‌های خبری (هانی گرمله) و ... از جمله اقدامات مثبتی است که جهت تقویت شایستگی‌های دانش‌آموزان ابتدایی استان کرمانشاه صورت پذیرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار