کتابخانه های مدارس تجهیز شوند/پیشنهاد استفاده از پیامک و فضای مجازی در جهت شناخت اهل بیت در مدارس

خبرگزاری پانا:کاری که در زمینه عترت می خواهیم انجام بدهیم فراتر از معاونت پرورشی و فرهنگی است و باید از همه مراکز مانند کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان ، انجمن اولیا و مربیان و فضای مجازی نیز استفاده شود.

کد مطلب: ۲۲۰۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حجت الاسلام سید جواد بهشتی ، مشاور امور قرآن، عترت و نماز وزیر آموزش و پرورش در نخستین جلسه اتاق فکر برنامه های قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش که امروز سی ام اردیبهشت برگزارشد افزود: کاری که در زمینه عترت می خواهیم انجام بدهیم فراتر از معاونت پرورشی و فرهنگی است و باید از همه مراکز مانند کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان ، انجمن اولیا و مربیان و فضای مجازی نیز استفاده شود.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی بر اساس فرهنگ اسلام و خون شهیدان شکل گرفته و موضوع قرآن پس از انقلاب در بحث های آموزش و پرورش به خوبی جا باز کرد اما در مورد عترت آن طور که باید
وی به تنظیم سند جامع نماز در شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این سند به امضای رئیس جمهور رسیده، بنابراین اکنون باید آن را کاربردی کرده و به حیطه عمل کشاند.
حجت الاسلام بهشتی اضافه کرد: در مورد قرآن نیز تجربه سی ساله ای داریم اما در عرصه عترت دستمان خالی است که امیدواریم بتوانیم در این بخش نیز سندی جامع تدوین کنیم.
مشاور امور قرآن، عترت و نماز وزیر آموزش و پرورش افزود: می توان عمق مسئولیت ها را به عهده استان ها گذاشت و کار ویژه ای در این خصوص انجام داد؛ به طور مثال امام رضا (ع) سالی 200 هزار زائر دانش آموز دارد که می توانیم یک بسته فرهنگی در این زمینه برای آن ها تولید کنیم، همچنین در موارد مشابه استان قم، فارس و شهرستان های تهران از این دست برنامه های فرهنگی داشته باشیم.
حجت الاسلام بهشتی با اشاره به بحث زنان و امر حجاب یادآور شد: می توان طوری برنامه ریزی کرد که به سازمان هایی مانند اوقاف که پول در اختیار دارند رجوع شود و در کارهای فرهنگی با آنها مشارکت داشته باشیم.
وی تاکید کرد: تجهیز کتابخانه های مدارس به کتب شناخت اهل بیت نیز می تواند کمک شایانی به پژوهش های دانش آموزی داشته باشد تا دیگر دانش آموز در زمان تحقیق و پژوهش خود برای یافتن منبع سردرگم نشود.
مشاور امور قرآن، عترت و نماز وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: آراستن فضای مدرسه به سخنان اهل بیت و استفاده از پیامک و فضای مجازی می تواند در شناخت دانش آموزان به سخنان اهل بیت کمک کند چرا که استفاده از شعر و قصه نیز تاثیر زیادی در تعمیق سیره اهل بیت در بین آنها دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار