معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع نیروی انسانی آموزش و پرورش استان:

معلمان نقطه آغاز تحول در نظام تعلیم و تربیت هستند

کرمانشاه (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان با ﺗﺄکید بر اهمیت دوره‌های آموزشی ضمن خدمت عنوان کرد: معلمان نقطه آغاز و عنصر اصلی هر گونه تحول در نظام تعلیم و تربیت هستند.

کد مطلب: ۸۹۸۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
معلمان نقطه آغاز تحول در نظام تعلیم و تربیت هستند

ماشاءالله پروین، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان در دفتر معاونت پژوهش با ﺗﺄکید بر اهمیت دوره‌های آموزشی ضمن خدمت عنوان کرد: معلمان نقطه آغاز و عنصر اصلی هر گونه تحول در نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌‎شوند.

این مقام ﻣﺴﺅول افزود: معلمان برای اینکه بتوانند وظایف حرفه‌ای، تخصصی و تربیتی خود را بهتر انجام بدهند، لازم است به طور پیوسته امکان بهره‌مندی آن‌ها از آموزش‌های جدید و مهارت‌های تازه فراهم گردد.

وی تصریح کرد: آموزش‌های جدید و مهارت‌های تازه از طریق طراحی و اجرای نظام آموزش ضمن خدمت معلمان، به نحوی که زمینه ارتقای علمی و تخصصی و به‌روز نمودن اطلاعات و کسب مهارت‌های جدید را امکان‌پذیر نماید، میسر می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع نیروی انسانی عنوان کرد: به دلیل اهمیت نظام تعلیم و تربیت در پیشرفت کشور، موضوع آموزش نیروی انسانی در آموزش و پرورش و به ویژه آموزش معلمان نسبت به سایر حوزه‌ها از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

در ادامه ماشاءالله پروین اظهار داشت: در جهان امروز، تعلیم و تربیت معلم از نظر منافع ملی جزء منافع سطح اول محسوب می‌شود؛ به طوری که سرمایه‌گذاری در جهت آموزش معلمان از سودمندترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود، زیرا معلمان توانمند، نقطه آغاز هر تحول آموزشی هستند.

پروین خاطرنشان کرد: هنگامی که معلمان از اثرگذاری بالا برخوردار شوند، دانش‌آموزان آن‌ها هم به سطوح بالایی از دانش آکادمیک، انگیزه، استقلال و اعتماد به نفس دست می‌یابند.

وی با بیان اینکه پژوهشگران معتقدند، دوره‌های آموزشی ضمن خدمت می‌تواند قابلیت‌های دانشی و مهارتی و نگرشی مناسبی را در کارکنان پرورش دهند، گفت: بررسی نظام آموزش ضمن خدمت معلمان و ارائه طریق برای بهبود و تکمیل آن، امری ضروری است.

پروین افزود: نتایج پژوهش‌های گوناگون نشان داده که آموزش‌های ضمن خدمت با پیشرفت و بهبود عملکرد و هم‌چنین رشد حرفه‌ای معلمان رابطه مستقیمی دارد؛ به این صورت که معلمان به ویژه معلمان ابتدایی با آموزش ضمن خدمت و نوسازی دانش و آگاهی‌های لازم، موجبات رشد هرچه بیشتر و بهبود عملکرد و کارایی خود را مهیا می‌سازند. بنابراین آموزش‌های ضمن خدمت نقش ﻣﺅثری در پیشرفت و رشد حرفه‌ای معلمان دارد.

در پایان، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع نیروی انسانی گفت: با توجه به نیاز به‌روزرسانی اطلاعات معاونان محترم، رؤسای ادارات و گروه‌های داخلی و کلیه همکاران شاغل در اداره کل و به منظور حفظ سلامت بیشتر کارکنان و آشنایی با روش‌های پیشگیری از سرطان، دوره آموزشی «آشنایی با راه‌های پیشگیری از سرطان» به مدت 4 ساعت با حضور 289 نفر از همکاران اداره کل و با همکاری اداره سلامت و تندرستی این اداره با حضور دکتر رضایی، متخصص سرطان‌شناسی در سالن تدبیر اداره کل آموزش و پرورش اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار