معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان : 29 کانون فرهنگی تربیتی در استان فعالیت دارد

سنندج(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از فعالیت 29 کانون فرهنگی تربیتی در شهرستانها و مناطق تابعه استان خبر داد .

کد مطلب: ۸۹۷۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان : 29 کانون فرهنگی تربیتی در استان فعالیت دارد

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی ، هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی را به فعالان و تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

وی با بیان اینکه سی ام بهمن سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی تربیتی و 30 بهمن لغایت هفتم اسفند ماه به هفته کانونهای فرهنگی تربیتی نام گذاری شده است، از فعالیت 29 کانون فرهنگی تربیتی در سطح استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 37 هزار نفر از دانش آموزان دوره های تحصیلی در فعالیت این مراکز ثبت نام و شرکت کرده اند .

نریمانی با بیان اینکه ماموریت اصلی کانونهای فرهنگی تربیتی صرفا آموزشی و فرهنگی است، اظهار داشت: کانون مرکزی است که نه تنها به تقویت بنیان هویت دینی و ملی دانش آموزان می پردازد بلکه مکمل فعالیت های درسی ( آموزشی ) و پرورشی مدارس و جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده و حضور دانش آموزان در کانونها، رشد و شکوفایی استعداد های آنان را در پی خواهد داشت و سبب غنی سازی اوقات فراغت و کسب مهارت های زندگی و توانمند سازی دانش آموزان در عرصه های مختلف می شود .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در ادامه به اصول و ضوابط حاکم بر فعالیت کانون های فرهنگی تربیتی پرداخت و گفت: لحاظ نمودن پرورش اجتماعی و اخلاقی دانش آموزان به طور آکاهانه و فعال در بطن همه برنامه ها، بسط و توسعه فعالیت ها و طرح های گروهی به منظور افزایش همکاری و ترویج فعالیت های اجتماعی به جای فعالیت های فردی، دنبال نمودن نمای فعالیت های یاددهی- یادگیری با تاکید بر زمینه های ارتباط عاطفی، تفریح و تفنن سالم و علایق دانش آموزان از مهم ترین این اصول و ضوابط است .

وی هم چنین به نحوه فعالیت کانونها نیز اشاره کرد و با بیان اینکه کانونها در طول سال در سه مرحله و یا ترم فعال هستند، اظهار داشت : مرحله اول فعالیت کانونها تابستان و از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه هر سال است، مرحله دوم فعالیت از نیمه اول سال تحصیلی یعنی از ابتدای مهر تا پایان دیماه و مرحله سوم فعالیت نیز نیمه دوم سال تحصیلی، از ابتدای بهمن تا پایان اردیبهشت ماه هر سال می باشد .

حجت الله نریمانی در بخش دیگری از گزارش خود به برنامه ها و فعالیت های کانونهای فرهنگی تربیتی پرداخت و با اشاره به محور برنامه های این مراکز برای دوره های تحصیلی گفت: محور برنامه های کانون برای دانش آموزان دوره ابتدایی تقویت بینش، تفریح، سرگرمی، بازی، خلاقیت و ایجاد نشاط، در دوره متوسطه اول، اعتقادی و اخلاقی، پرورش استعدادهای خلاق، توسعه خلق و خوی علمی، ایجاد ارتباط عاطفی با موضوع علم، رویت شگفتی های علمی و نمادهای خلقت خداوند و در دوره متوسطه دوم نیز نهادینه کردن روح تحقیق، مشارکت و برخورد فعال در کاربرد وسایل و دستگاه ها و تجهیزات علمی و فنی و مهارتی است .

معاون پرورشی و فرهنگی استان در ادامه به مهم ترین برنامه های کانونهای فرهنگی تربیتی متناسب با دوره های تحصیلی اشاره کرد و برنامه جوانه ها ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی، کارگاه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان دوره های ابتدایی، متوسطه اول و دوم، برنامه انجمن ها ویژه دانش آموزان متوسطه اول و دوم و برنامه های عمومی و مناسبتی را از جمله این فعالیت ها بر شمرد .

به گفته وی بخش دیگر فعالیت کانونهای فرهنگی تربیتی، فعالیت های علمی، اجتماعی، ادبی، فرهنگی، ورزشی، هنری و مهارتی است که بر اساس علاقه مندی دانش آموزان، این بخش ها تشکیل و مجموعه فعالیت هایی برای هر بخش پیش بینی و اجرا می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار