اهدای جایزه علمی و ترویجی حضرت عبدالعظیم (ع) به علامه حسن زاده آملی

شهرری (پانا)- یازدهمین جایزه علمی و ترویجی حضرت عبدالعظیم(ع) در همایش ملی مرکز نجوم این آستان با نام شیخ الرئیس ابوعلی سینا به آیت الله علامه حسن زاده آملی اهدا شد.

کد مطلب: ۸۹۷۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
اهدای  جایزه علمی و ترویجی حضرت عبدالعظیم (ع) به  علامه حسن زاده آملی

این همایش ملی با هدف ایجاد انگیزه علمی و خودباوری در بین دانش‌پژوهان ایرانی، تبادل نظر میان صاحب نظران در شناخت و معرفی هرچه بیشتر جایگاه علمی ابن سینا در تاریخ علوم طبیعی و پایه از جمله ریاضی، فیزیک، زمین شناسی، زلزله شناسی، نجوم و تبادل نظر به منظور حفظ میراث برجا مانده از تمدن اسلامی و زمینه سازی برای باز آفرینی تمدن اسلامی در عصر حاضر برگزار می‌شود.

محمدجواد اردشیر لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، آیت الله طه محمدی رئیس بنیاد ابن سینا و نماینده ولی فقیه در شهر همدان به همراه 250 نفر از اساتید و دانشجویان کشور در این همایش که در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم(ع) برگزار شد، حضور داشتند.
25 مقاله علمی طی فراخوان مرکز نجوم و علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) حول محورهای همایش به این مرکز ارسال و از میان آنها 15 مقاله برگزیده شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در این همایش به ابعاد شخصیتی علامه حسن حسن‌زاده آملی اشاره کرد و اظهار داشت: صداقت و سخاوت علمی این فیلسوف، فقیه، عارف و منجم بخصوص در برخورد با شاگردانش بی نظیر است.

لاریجانی ادامه داد: شخصیت بزرگ علامه حسن زاده آملی برای طلاب و دانشجویان جهان باید چراغ راه باشد، این عالم ربانی در تحصیل و تدریس علم شخصیتی بزرگ و بی همتا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار