برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم درشیروان

شیروان (پانا) - همزمان با سراسر کشور آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور 308 نفر داوطلب در دو نوبت در محل دبیرستان کریم حاتمی شهرستان شیروان برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۹۷۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم درشیروان

حجت الاسلام علی پرهیزکار رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان شیروان در رابطه با اهداف برگزاری این آزمون گفت:تقویت وحدت و انسجام برنامه ها و فعالیت های سازمان ها و نهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مدارس، موسسات و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، استاندارد سازی و جهت دهی آموزش های قرآن و عترت، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای قرآنی و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی در رشته های مختلف از اهداف برگزاری این آزمون است.

زهره بابایی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان نیز در حاشیه برگزاری این آزمون افزود:این آزمون در سه بخش شفاهی، کتبی و الکترونیکی برای داوطلبان در رشته های حفظ قرآن کریم جزء های 30 قرآن بشارت 1452 سطح اول ناس تا زلزال، سطح دوم ناس تا طارق، سطح سوم ناس تا نبأ و حفظ یک، سه، پنج، ده، پانزده، بیست جزء و کل قرآن کریم و همچنین در بخش کتبی در رشته های ترجمه، مفاهیم، تفسیر، معارف، تدبر و حفظ موضوعی قرآن کریم، مفاهیم صحیفه سجادیه و نهج البلاغه، معارف و حفظ احادیث نهج البلاغه (راه روشن) برگزار گردید.

مظاهر شاهین فر کارشناس قرآن و فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان نیز اظهار داشت:به تمامی شرکت کنندگان در این آزمون که موفق به دریافت امتیاز بالای 90 شوند لوح تقدیر صادر و اعطاء خواهد شد.

ابراهیم عباسپور کارشناس امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان نیز افزود: به داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب قبولی 70 تا 75 در آزمون های شفاهی، کتبی و الکترونیکی شوند گواهینامه های قرآنی تقدیم خواهد شد.

حسین بهادران شیروان کارشناس امور قرآن و فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان نیز گفت: این آزمون با همکاری و مشارکت چهار دستگاه و سازمان ذیربط معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

خبرنگار ام البنین ملاعلی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار