برگزاری جشنواره و بازارچه خلاقیت وهنرهای دستی دانش آموزان متوسطه دوره اول شهید پاکنژاد

یزد (پانا) _ بازارچه آثار دستی وخلاقیت دانش‌آموزان با هدف ایجاد مهارت های اجتماعی وتشویق آنان برای یادگرفتن کارهای هنری وتوانمند سازی برای زندگی آینده آنها هرسال برگزار میگردد.

کد مطلب: ۸۹۷۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره و بازارچه خلاقیت وهنرهای دستی دانش آموزان متوسطه دوره اول شهید پاکنژاد

"معصومه زارع بیدکی" مدیر آموزشگاه دخترانه شهید پاکنژاد در گفت وگو با خبرنگار پانا سخنان خود را باحدیثی از حضرت زهرا(س) آغاز نمود که فرموده اند:هرکس عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد،خداوند بهترین مصلحت ها وبرکات خود را برای او تقدیر می نماید.

وی در مورد برگزاری نمایشگاه توضیحاتی ارائه نمود وبیان داشت: این بازارچه وجشنواره هرساله برگزار میگردد واز ابتدای سال تحصیلی فراخوان برگزاری وآماده سازی دانش‌آموزان انجام میشود تا زما برگزاری نمایشگاه که هرسال اواخر بهمن و اسفند میباشد.

وی افزود:بازارچه های کارآفرینی و دست ساخته های دانش‌آموزان باهدف ایجاد رقابت ومهارت آموزی و آشنایی با محیط کسب وکار در بین دانش‌آموزان برگزار میشود تا باتجربیات عینی بتوانند درآینده کاری خود عملکرد بهتری داشته باشند.

دانش‌آموزان ضمن ارائه آثارخود با نحوه داد‌وستد آشنایی پیدا می کنند،ازجمله اهداف تشکیل بازارچه های کارآفرینی ترویج این رشته هاست که موجب تشویق وجذب دانش‌آموزان به رشته های فنی وحرفه ای می شود.

در ادامه گفت:موفقیت برپایی این نوع بازارچه ها درمدارس منوط به همراهی دبیران ومعلمان آنان است تا تصویری واقعی از موقعیت شغلی ومحیط بازار کار را برای دانش‌آموزان ایجاد کنند و استعدادهای ویژه را شناسایی کرده وراهنمای آنان برای انتخاب شغل در آینده باشند.

در این بازرچه کارآفرینی دست ساخته های مختلف دانش‌آموزان اعم از انواع گلهای زینتی،کارهای هنری،زیورآلات مصنوعی،انواع شیرینی جات خانگی،انواع خشکبار،صنایع دستی وغذاهای محلی ارائه شده است.

خبرنگار"مریم آهار"

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار