بهره مندی بیش از ۴۴ هزار زن سرپرست خانوار از حمایت‌های کمیته امداد در آذربایجان غربی

ارومیه (پانا)- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت:بیش از ۴۴ هزار زن سرپرست خانوار از حمایت‌های کمیته امداد در آذربایجان غربی بهره مند می‌شوند.

کد مطلب: ۸۹۷۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بهره مندی بیش از ۴۴ هزار زن سرپرست خانوار از حمایت‌های کمیته امداد در آذربایجان غربی

عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و هفته زن گفت: در حال حاضز ۴۴ هزار و ۹۳۵ زن سرپرست خانوار در سطح استان از خدمات متنوع کمیته امداد بهره مند می‌شوند.

سهندی افزود: اجاره مسکن، وام ضروری، کمک معیشتی، بیمه خدمات درمانی، تامین اجتماعی و کمک امورات دانش آموزان و دانش جویان زنان سرپرست خانوار از جمله خدماتی است که این قشر از آن‌ها بهرهمند می‌شوند.

وی تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد از کلیه خدمات درمانی (به جز اعمال زیبایی) از قبیل: بستری در بیمارستان، تهیه دارو، تجهیزات درمانی، خدمات آزمایشگاهی و رادیولوژی، فیزیوتراپی، و ویزیت بهرهمند می‌شوند که در یازده ماهه نخست سالجاری مبلغ ۱۱ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.

ایجاد اشتغال برای بیش از ۶۰۰ زن سرپرست خانوار با بیش از ۱۰ میلیارد تومان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد: امسال با هدف رفع مشکل اقتصادی و در راستای توانمند سازی، برای یک هزارو ۴۰ نفر از زنان سرپرست خانوار، نوعروسان، دختران و زنان همسردار زمینه اشتغال با ۱۷ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ایجاد شده است که از این تعداد ۶۱۴ نفر زنان سرپرست خانوار می‌باشند که برای اشتغال آن‌ها ۱۰ میلیارد و ۹۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعتبار هزینه شده است.

وی اضافه کرد: قالی بافی، دامداری، کشاورزی، خدماتی و مشاغل خانگی از جمله رشته‌هایی است که افراد مذکور در آن‌ها مشغول بکار شده اند.

واگذاری ۳۱۵ واح مسکن برای زنان سرپرست خانوار در سالجاری

سهندی نداشتن سرپناه را از دیگر مشکلات زنان سرپرست خانوار عنوان کرد و اظهار نمود: در سالجاری برای زنان سرپرست خانوار فاقد مسکن بالغ بر ۳۱۵ واحد با ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده، واگذار شده است.

وی اضافه کرد: به مناسبت فرارسیدن هفته زن و روز مادر ۴۰۰ نفر از زنان تحت پوشش برای زیارت حرم امام رضا (ع) به مشهد مقدس و ۴۰ نفر نیز به کربلا ۱۳ و ۱۴ اسفند ماه اعزام خواهند شد. همچنین به مناسبت این هفته مراسم تجلیل از مادران با اسم فاطمه و نشست‌های فرهنگی با موضوع حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار