گرامیداشت روز امور تربیتی در دبیرستان شهدای صنایع کرک نوش آباد

کاشان ( پانا) - یک کارشناس آموزشی گفت: برای تحول در هر جامعه باید شهروندان آن متحول شوند بنابراین فرزندان جامعه باید به شکلی تربیت شوند که بتوانند بار تحول و پیشرفت را به دوش کشند و اینجاست که تربیت اهمیت پیدا می کند.

کد مطلب: ۸۹۷۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت روز امور تربیتی در دبیرستان شهدای صنایع کرک نوش آباد

اعظم داداشی در آیین گرامیداشت روز امور تربیتی در دبیرستان شهدای صنایع کرک نوش آباد اظهار کرد : نقش الگویی معلم منحصر به آموزش محتوای علمی نیست بلکه در تمام حوزه های رفتاری برای دانش آموزان اثرگذار است.

وی افزود: با وجود آنکه نباید نقش خانواده و وراثت را در درونی کردن ارزشها نادیده گرفت اما بهترین مکان برای پرورش و فرهنگ سازی ارزشها جایی است که آموزش رسمی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: اهمیت کار معلم، پرورش دانش آموزان برای زمانی است که نیامده و برای مکانی است که معلوم نیست و برای زندگی که به مراتب پیچیده است، آماده می کند.

وی تاکید کرد: یکی از ویژگیهای انسان فضیلت خواهی و کمال گرایی است، بنابراین در زندگی فردی و اجتماعی خویش به دنبال الگوبرداری از شخصیت هایی است که آنها را می پسندد و ارایه الگوهای مناسب مؤثرترین و موفقیت آمیزترین شیوه تربیتی است.

این کارشناس آموزشی گفت: نقش معلم به واسطه ارتباط مستقیم و مستمر با دانش آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است که می تواند با مهربانی و روشهایی چون گشاده رویی، انجام بازیها، احترام به شخصیت کودکان آنها را با مهارتهای زندگی آشنا کند.

داداشی افزود: مدرسه باید به محلی برای تمرین مهارتهای زندگی تبدیل شود و بنابراین بازنگری در محتوا و برنامه های آموزشی و محتوای درسی یک ضرورت است.

به گزارش پانا، هشتم اسفند بنام روز امورتربیتی نامگذاری شده است . در آیین گرامیداشت این روز از مریم کفاش ، معاون پرورشی دبیرستان شهدای صنایع کرک نوش آباد تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار