دستگیری اعضای شبکه هرمی در فارس، گلستان و سمنان

تهران (پانا) - وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که سربازان گمنام امام زمان (عج) اعضای یک شبکه هرمی را دراستان های فارس، گلستان و سمنان دستگیر کردند.

کد مطلب: ۸۹۷۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری اعضای شبکه هرمی در فارس، گلستان و سمنان

به گزارش روابط عمومی وزارت اطلاعات، با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) پیرامون نحوه فعالیت و عناصر کلیدی دسیسه هرمی و کلاهبردارانه جدید تحت عنوان «ورد واید انرژی»، تعداد 19 نفر از سرشبکه‌ها، افراد شاخص و تأثیرگذار این شبکه هرمی، در استان‌های فارس، گلستان و سمنان دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شدند.
در اطلاعیه وزارت اطلاعات امده است: مبحث سبک زندگی، راه‌های سریع کسب درآمد، سخنان انگیزشی درخصوص ثروت، موفقیت، ذهنیت و استفاده از ادبیات احساسی بجای استدلالی، از رایج‌ترین و کارآمدترین روش‌های جذب این شرکت‌ هرمی است. این افراد با استفاده از روش‌های فریبکارانه‌، اقدام به راه‌اندازی چندین هرم و زنجیره انسانی نموده و ضمن جذب سرمایه افراد و کلاهبرداری، مبالغ قابل توجهی ارز از کشور خارج نموده‌اند.
این اطلاعیه می افزاید: با عنایت به شکل‌گیری موج جدیدی از دسیسه‌های هرمی که با پوشش‌های مختلف، به ویژه با ادعای سرمایه‌گذاری در بورس‌های بین‌المللی، اقدام به جذب سرمایه و تشکیل زنجیره انسانی می‌نمایند؛ شایسته است پیش از سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی از این قبیل، اطلاعات لازم را کسب نموده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به شماره 113 منعکس نمائید. ستاد خبری وزارت اطلاعات با شماره 113 آماده دریافت هرگونه گزارش پیرامون فعالیت این دسیسه هرمی و موارد مشابه می‌باشد.
وزارت اطلاعات در اطلاعیه خود تاکید کرده است: بدیهی است اقدامات سایر سرشبکه‌ها و اعضای فعال هرمی نیز تحت اشراف اطلاعاتی می‌باشد و در صورت ادامه فعالیت غیرقانونی، با آنها نیز برخورد قاطع خواهد شد.
سیام*9612*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار