پیام رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان به مناسبت روز زن

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش به مناسبت فرارسیدن میلاد پر برکت حضرت فاطمه (س) و روز زن پیام تبریکی صادر کرد.

کد مطلب: ۸۹۶۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
پیام رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان  به مناسبت روز زن

به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، متن پیام تبریک فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان به شرح زیر است:

«به نام خدا

حضرت فاطمه زهرا (س) شجره طیبه‌ای است که برکت وجودش، سرچشمه دل‌های شیفته مؤمنانی است که در برهوت هستی در پی آب حیات می‌گردند.

اسوه شگفت طهارت، آموزگار خوب شهادت، اسوه تقوی و معنویت. او عطیه‌ای الهی است که درک ژرفای اقیانوس فضایلش در توان ما نیست. جایگاه رفیع او خیره کننده دیدگان هر صاحب بصیرتی است که توان هر بیان و کلامی را از انسان می‌ستاند.

فاطمه، آن گوهر گنجینه حیا و نماد عصمت و پاکی، بزرگ بانویی است که نامش برگرفته از «فاطر السموات» سرمنشأ رحمت و عنایت، مادر اهل‌بیت(ع)، چشمه‌ زلال ولایت ، واسطه‌ فیض امامت و جلوه‌ای از جمال خداوند در عالم هستی است.

وجود مقدس «حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها» اسوه شگفت طهارت، آموزگار خوب شهادت، اسوه تقوی و معنویت، در پیشگاه ذات اقدس متعال و ائمه‌ معصومین (ع) از عظمت و منزلت بی‌بدیلی برخوردار بوده و زندگی درخشان این بانوی بزرگوار، الگویی برای همه‌ انسان‌ها به ‌ویژه زنان مسلمان و یادآور جایگاه رفیع و مرتبت والای زن و مادر در فرهنگ اسلامی است.

حال با گذشت قرن‌ها از آن احیای راستین، پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن و احیاگر ارزش‌های اسلامی بستر کمال زن را فراهم کرد و موجب شد تا بانوان ایران اسلامی با الهام از آموزه‌های فاطمی از یک بعد به عنوان محور تربیتی و مدیر فرهنگی خانواده مطرح شده و از بعد دیگر حضور فعال و سرزنده‌ای را در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

ضمن تبریک میلاد فرخنده دردانه آفرینش و فرزند برومندش، احیاگر اسلام ناب محمدی حضرت امام خمینی (ره) از درگاه ایزد منان، صمیمانه برای مادران عزیز و بانوان شریف فرهنگی مدارس سراسر کشور، تندرستی و شادکامی و توفیق خدمت بیشتر را مسألت می‌نمایم»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار