امور تربیتی؛ نهادی ارزشی و دلسوز برای تربیت نسل آینده انقلاب

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت و گو با پانا امور تربیتی را نهادی دلسوز و ارزشی برای تربیت نسل آینده کشور عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۹۶۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
امور تربیتی؛ نهادی ارزشی و دلسوز برای تربیت نسل آینده انقلاب

علیرضا مالک اشرفی در گفت و گو با خبرنگار پانا ضمن تبریک هفته تربیت اسلامی و سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی اظهار کرد: این نهاد از بدو شکل گیری تا به امروز مجموعه وسیعی از عملکردها و وظایف متعدد و گوناگونی را به عهده داشته است . حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزشهای انقلاب در مدارس از مهمترین اهداف تشکیل این نهاد مقدس است.

وی افزود: از آن زمان تا امروز این نهاد مقدس متناسب با زمان ایفای نقش می کند که در سال های اولیه انقلاب ، وظیفه ی نهاد امور تربیتی تثبیت آرمان های امام و اهداف انقلاب در دل مدارس بود.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس مربیان امور تربیتی ضمن ارتباط با مساجد، ترغیب و تشویق جوانان برای دفاع از کیان انقلاب را محور فعالیت اصلی خود قرار دادند و در کنار دانش آموزان شان در جبهه های نبرد حق علیه باطل شرکت می کردند که 36 هزار دانش آموز و 5 هزار معلم شهید شاهد این ادعا است.

مالک اشرفی گفت: بعداز دفاع مقدس نیز این نهاد به تربیت سربازان فرهنگی پرداخت که امروز حضور با شکوه نسل جوان و انقلابی ایران در راهپیمایی ها و صحنه های حساس کشور در چهلمین سالگرد انقلاب نشان دهنده اثربخشی این نهاد مقدس است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین از ساحت های تعلیم و تربیت 4 ساحت مستقیم در این حوزه بر می گردد که این نشان دهنده نقش ارزشمند امور تربیتی است .

وی با بیان اینکه برای تحقق امر تربیت باید همه همکاران شاغل در مدارس همراه و کمک دهنده به مربی تربیتی باشند افزود: در آموزش و پرورش خراسان رضوی، قریب به 5 هزار و 700 مربی و معاون پرورشی و همچنین یک هزار مشاور مشغول به خدمت می باشند که در حوزه پرورشی، فرهنگی و تربیتی فعالیت می کنند.

وی در پایان گفت: برنامه هایی همچون تقدیر از همکاران حوزه امور تربیتی و مشاوره در آموزش و پرورش استان در هفته امور تربیتی، برگزاری دوره ضمن خدمت با عنوان تربیت از محضر نهج البلاغه ویژه همکاران پرورشی، انعقاد تفاهم نامه با اداره کل کتابخانه ها، برگزاری مسابقات قصه گویی در هفته امور تربیتی، تقدیر از پیشکسوتان حوزه امور تربیتی، افتتاح دبیرخانه کشوری مراکز مشاوره در مشهد، دیدار با خانواده شهدای امور تربیتی در استان و سخنرانی در نماز جمعه به مناسبت هفته امور تربیتی از جمله مهمترین برنامه های اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در هفته امور تربیتی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار