کارگاه آموزشی توانمند سازی بانوان فرهنگی در آموزش و پرورش کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)-همزمان با اولین روز از هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن ، کارگاه آموزشی توانمند سازی بانوان فرهنگی در اداره کل آموزش و پرورش کردستان برگزار شد .

کد مطلب: ۸۹۶۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی توانمند سازی بانوان فرهنگی در آموزش و پرورش کردستان برگزار شد

این دوره آموزشی در قالب کارگاه توسط امور بانوان آموزش و پرورش استان کردستان با شرکت کارکنان زن شاغل در اداره کل به مناسبت هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن برگزار شد .

لیلا حیدری مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان با تبریک خجسته زاد روز حضرت فاطمه زهرا ( س ) و بزرگداشت مقام مادر و روز زن ، با اشاره به اهداف برگزاری این دوره آموزشی گفت : این دوره آموزشی با هدف توانمند سازی و توان افزایی کارشناسان خانم شاغل در اداره کل و اعضای شورای مشورتی بانوان نواحی یک و دو سنندج و در قالب دوره ضمن خدمت 10 ساعته برگزار شد .

وی با اشاره به محور های این دوره آموزشی افزود : این دوره آموزشی که به منظور پرورش و تربیت مدیران زن آینده برگزار شد، سه محور زن در اندیشه دینی با تاکید بر قرآن و آموزه های اسلامی، تفاوت های مدیریتی زنان مردان و نقش بانوان در توسعه و پیشرفت مورد بررسی قرار گرفت .

طالب محمدی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان و مدرس این دوره نیز در این کارگاه آموزشی، با بیان اینکه زن پیکره و رکن بنیانی هر جامعه است؛ گفت: نقش زن در تربیت و پرورش انسان بی بدیل است.

وی با اشاره به شان و منزلت زنان در قرآن کریم و دین مبین اسلام، گفت: جایگاه زنان والاست و سومین سوره مفصل قرآن به نام زن و در مورد زنان است و در ده سوره دیگر نیز مسائلی راجع به حقوق و منزلت زنان آمده است.

محمدی ادامه داد: زن موجودی ظریف، مستقل، آرام بخش با تقدس دختری، همسری، خواهری و مادری در مسیر تکامل جامعه است و تا ارزش خود را نشناسد و یا جامعه از موهبت او محروم باشد انحطاط قطعی آن جامعه را به دنبال خواهد داشت.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان گفت: زن در مظهریت خدا کامل تر از مرد است؛ زیرا مرد فقط مظهر قبول و انفعال الهی است ولی زن مظهر فعل و تاثیر الهی نیز هست و تصرف وتاثیر زن نموداری از فاعلیت خداست.

وی در ادامه مباحث مفصلی در خصوص نقش زنان در عرصه مدیریت از جمله اطلاعات آماری در زمینه اشتغال زنان به عنوان مدیر، بررسی نتایج تحقیقات متعدد در خصوص اشتغال زنان در عرصه مدیریت، چالش های اساسی در اشتغال مدیریتی زنان و ارائه راهکارهایی برای فراهم آوردن زمینه اشتغال زنان در پست های مدیریتی ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار