دادستان کل کشور: مشکلات اقتصادی امروز ناشی از عادل نبودن مدیران گذشته است

تهران (پانا) - دادستان کل کشور، مشکلات اقتصادی امروز جامعه را ناشی از عادل نبودن مدیران گذشته عنوان کرد و گفت اگر همه مدیران عادل بودند اینگونه مشکلات اقتصادی در کشور وجود نداشت.

کد مطلب: ۸۹۶۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دادستان کل کشور: مشکلات اقتصادی امروز ناشی از عادل نبودن مدیران گذشته است

به گزارش پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در همایش ملی پلیس، عدالت ترمیمی و پیشگیری از جرم که در مجموعه فرهنگی غدیر دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که امروز توفیقی شد تا در مرکزی باشم که مسئولیتی سخت در به روز کردن نیروی عزیز انتظامی در سطوح مختلف بر عهده دارد.

وی، دانشگاه علوم انتظامی را مجموعه‌‌ای دانست که نقش مهمی در تربیت نیروهایی دارد که مسئولیت‌های سنگینی بر عهده آن گذاشته شده که بخشی از آنها به عنوان ضابط قوه قضائیه نقش تاثیرگذاری در تحقق عدالت اجتماعی دارند.

دادستان کل کشور با تأکید بر لزوم تعامل هر چه بیشتر و هم افزایی بین نیروی انتظامی و دستگاه قضائی، گفت: این موضوع باید به منصه ظهور و بروز برسد و تنها به مقاله نوشتن و سخنرانی بسنده نکنیم. اساسا جرم گناه در همه جوامع مورد توجه اندیشمندان و رهبران جامعه قرار دارد و این مربوط به زمانی خاص نبوده و تاریخ نشان داده که از روز خلقت انسان و رانده شدن آن به خاطر یک تخلف تا به امروز، انواع مختلف جرم‌ها را مرتکب شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: جرم و گناه، شکستن حریم الهی محسوب شده و خط قرمزی است که خدا برای بشر قرار داده، همان خدایی که انسان را آفریده است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن قانون در جامعه همان گناه و جرم است که آثار و تبعات تکوینی دارد همان گونه که خدا بر ماده یک آثار و تأثیراتی قرار داده و همه می‌دانیم که تأثیر موجودات بر یکدیگر چگونه است.

وی اضافه کرد: در عالم عمل حتما تأثیر و تأثر بسیار است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت چرا که انسان با یک حرف تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. اثر گناه این است که جامعه را به نابودی می‌کشاند همانگونه که اگر آتش در کنار بنزین قرار گیرد می‌تواند همه چیز را نابود کند.

حجت الاسلام منتظری گفت: همه موظف هستیم که در تحقق عدالت تلاش کنیم و نباید این گونه فکر کنیم که باید فقط قاضی عادل باشد بلکه باید این را بدانیم همه کسانی که زمام امور مردم را بر عهده دارند باید در این زمینه پاسخگو باشند.

دادستان کل کشور، مشکلات اقتصادی امروز جامعه را ناشی از عادل نبودن مدیران گذشته عنوان کرد و گفت: اگر همه مدیران ما عادل بودند امروز شاهد اینگونه مشکلات اقتصادی در کشور نبودیم چرا که ما از همه امکانات و ظرفیت ها در کشور برخورداریم.

حجت الاسلام منتظری در ادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی باید در جامعه نظم، انضباط و عدالت را برقرار کند و دارای وظیفه سنگینی است، گفت: باید بدانیم همه ما در مقابل پروردگار خود باید پاسخگو باشیم و خوشا به حال کسانی که در مقابل پروردگارشان پرونده آنان مشحون از کارهای مثبت خیرخواهانه است.

وی خاطرنشان کرد: هرگز نمی‌گوییم که یک فساد سیستمی در کشور وجود دارد و هرگز اینگونه نبوده، صحبت ما بر این است که در جامعه اسلامی ما حتی این مقدار فساد نیز بسیار زیاد است و نباید صورت پذیرد. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بارها درباره مدیریت فضای مجازی هشدار داده‌اند ولی متأسفانه کم کاری برخی افراد و دستگاه‌ها در این زمینه منجر شده تا افزایش جرم در این فضا بیش از گذشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم فضای مجازی تبدیل به بستری برای وقوع جرم شود، گفت: از مسئولانی که این فضا را مدیریت می‌کنند، درخواست داریم تلاش خود را بیش از گذشته افزایش دهند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه اگر امروز بتوانیم باید جلوی وقوع هر جرمی را به هر مقدار بگیریم، گفت: شاید نتوانیم به طور صد درصد وقوع جرایم را کنترل کنیم ولی در حد توان هر مقداری که بتوانیم باید تلاش خود را در راستای کاهش جرایم انجام دهیم.

دادستان کل کشور به موضوع همایش نیز اشاره و خاطرنشان کرد: عدالت ترمیمی یعنی برگرداندان افراد بزهکار به زندگی سالم و این کار قطعا کار بسیار باارزشی برای همه افراد محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار