مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

سند تحول بنیادین چراغ راه تعالی آموزش و پرورش است

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست تبیین سند تحول بنیادین، گفت: سند تحول بنیادین، چراغ راه تعالی آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۹۶۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین چراغ راه تعالی آموزش و پرورش است

مجید یزدان‌پناه، مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست تبیین سند تحول بنیادین که با حضور دکتر نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، دکتر فروتن، مدیر کل ارزیابی شورای عالی آموزش و پرورش در دبیرستان فرزانگان ناحیه یک برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مهمانان وزارتی، گزارشی از زلزله و نقش فرهنگیان در بازسازی 163 مدارس آن مناطق ارائه کرد و ضمن تاکید بر سند تحول بنیادین، شناخت تخصصی آن را به فرهنگیان استان یادآور شد و افزود: این سند می‌تواند چراغ راه تعالی آموزش و پرورش باشد و فضای تعلیم و تربیت را پر از طراوت و نوزایی و شکفتگی نماید.

وی گذری به تاریخ کرمانشاه زد و نقش مردمان استان را در جنگ، بی‌بدیل عنوان کرد و افزود: کرمانشاهیان همواره از آب و خاک ایران حفاظت کرده‌اند و جا دارد نگاه ویژه‌ای به مردمان صبور این دیار تاریخی بشود تا گوشه‌ای از زحمات آنان در طول انقلاب اسلامی، جبران شود.

یزدان‌پناه ادامه داد: فرهنگیان نقش ویژه‌ای در بازسازی 163 مدرسه در مناطق زلزله‌زده داشته‌اند که در حال حاضر 78 مدرسه‌ی آن، تحویل داده شده‌است تا دانش‌آموزان بتوانند با خیالی آسوده به علم‌اندوزی بپردازند و از چرخه‌ی تعلیم و تربیت عقب نمانند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن تشکر از وزیر آموزش و پرورش و استاندار کرمانشاه برای پیگیری‌های مکرر در زمان زلزله و بعد از آن، گفت: کمک‌های فرهنگی و آموزشی به ویژه کلاس‌های فشرده آموزشی برای دانش‌آموزان توسط متخصصان آموزش و پرورش، حرکتی بی‌سابقه در نظام تعلیم و تربیت بود که به همت وزیر آموزش و پرورش و استاندار کرمانشاه به تحقق پیوست.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه از زلزله به عنوان یک فرصت استفاده کنید، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده در کنکور توفیقات فراوانی را کسب کردند که رشد 5.6 درصدی در قبولی دانشگاه‌ها، گواه این موفقیت‌هاست.

این مقام ﻣﺴﺅول آموزش و پرورش با اشاره به حضور 1127 دانش‌آموز مناطق زلزله‌زده در اردوگاه شهید باهنر و بهره‌گیری از اساتید برجسته‌ی کنکور در امر آموزش آنان، افزود: وزارت آموزش و پرورش و دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت در استان کرمانشاه تمام تلاش خود را کردند تا دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده هیچ کمبودی را احساس نکنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به نگاه ویژه‌ی رییس جمهور به استان کرمانشاه، گفت: پک‌های آموزشی که در 13 آبان به دانش‌آموزان اهدا شد، نشان از این نگاه تازه و ویژه است.

وی با اشاره به آماده‌سازی خانه‌های بازی در استان افزود: اتاق بازی کودکان باید در مدارس به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد و برای آن برنامه‌ریزی‌ها و راهکارهای خلاقانه‌ای تدارک دیده شود تا بخشی از نیازهای تربیتی دانش‌آموزان در کنار تحصیل دروس گوناگون، حاصل شود.

در حاشیه‌ی این مراسم، دکتر نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، دکتر فروتن، مدیر کل ارزیابی شورای عالی آموزش و پرورش به همراه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و دیگر حاضران، از نمایشگاه دست‌سازه‌های دبیرستان فرزانگان ناحیه یک بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار