استاندار ایلام: در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی همت جدی داشته باشیم

تهران (پانا) - استاندار ایلام بر همت جدی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۹۶۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار ایلام: در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی همت جدی داشته باشیم

استاندار ایلام در شورای اداری، شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی آموزش و پرورش مناطق مرزی استان ایلام گفت: «جمعیت استان ایلام ۷صدم درصد کشور است اما ۲.۵ درصد شهید داده است. ۱۱ درصد گاز کشور را دارد. ۷.۷ درصد مرز خشکی دارد و ۳.۵ درصد صادرات کشور از مرز ایلام انجام می‌شود. نزدیک ۵۰ هزار دستگاه اتوبوس و ۸۰۰ هزار سواری زوار اربعین در سال داریم. مرز مهران به تنهایی متوسط ۱.۵ میلیون دلار صادرات دارد.»

قاسم سلیمانی دشتکی پیشنهادهایی به آموزش و پرورش ارائه کرد و ادامه داد: «املاک و مستغلات مازاد را به فروش برسانیم و هزینه آن به آموزش و پرورش برای سایر کارها برگردد. پیشنهاد می‌کنم پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی سریعا به اتمام برسد. همچنین ما به دلیل اینکه در مسیر اربعین و ترانزیت قرار داریم هرچقدر مجتمع فرهنگی بسازیم، در بلندمدت سودآور است و شما می‌توانید برای درآمدزایی این کار را بکنید.»

او افزود: «شاخص ستیزه‌گری ما و شاخص اعتیاد استان خوب است اما شاخص خودکشی بالا است و باید تلاش بسیاری در این زمینه انجام دهیم.»

استاندار ایلام گفت: «در زمینه سوادآموزی هم باید همتی جدی داشته باشیم تا ریشه بی‌سوادی را ریشه‌کن کنیم. ما مشکلات زیادی در استان برای اسناد املاک داشتیم، که از همه دستگاه‌ها دعوت کردیم و در یک هماهنگی قرار شد که مالکیت همه این املاک برای آموزش و پرورش ثبت شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار