طرح جابربن حیان دانش آموزان را به یادگیری بیشتر تشویق می کند

دیر،بوشهر(پانا)_ فرماندار شهرستان دیر در آیین افتتاح جشنواره جابربن حیان گفت: طرح جابربن حیان دانش آموزان را به یادگیری بیشتر راغب می کند.

کد مطلب: ۸۹۵۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح جابربن حیان دانش آموزان را به یادگیری بیشتر تشویق می کند

کریم علی حسنی فرماندار شهرستان دیر در آیین افتتاح جشنواره علمی و پژوهشی جابر بن حیان در آموزشگاه سوره اظهار داشت: در مبحث آموزشی متأسفانه دانش‌آموزان بیشتر با محفوظات سر و کار دارند که این مورد نقد است و برگزاری چنین جشنواره‌های علمی و پژوهشی می‌تواند دانش‌آموزان را به سمت کارهای عملی و درک عمیق‌تر موضوعات سوق دهد.

فرماندار شهرستان دیر با تقدیر از همکاری آموزش و پرورش و مدارس در برگزاری برنامه‌های دهه فجر بیان کرد: در دهه فجر امسال بالغ بر200 برنامه فرهنگی، علمی، عمرانی و دید و بازدید برگزار شد.

کریم علی‌حسنی با بیان این که شهرستان دیر از پتانسیل‌های بالایی در زمینه علمی، آموزشی، هنری و فرهنگی برخوردار است، افزود: قطعا امسال هم شاهد کسب نتایج خوب دانش‌آموزان شهرستان در جشنواره علمی جابربن حیان خواهیم بود.

احمد عبداله زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با بیان این که طرح جابر بن حیان در راستای ارتقاء سطح علمی، پرورش خلاقیت، تقویت مسائل پژوهشی و تقویت کارهای گروهی و تیمی دانش‌آموزان می‌باشد، افزود: در طرح یاد شده یک مسئله ایجاد و برای حل آن دانش‌آموزان به همراه معلمان خود بدنبال راه حل‌های مختلف این مسئله از طریق مشاهده، آزمایش، جمع‌آوری مستندات، مدل‌سازی ،فرضیه‌سازی به تحقیق و پژوهش می‌پردازند.

وی در ادامه افزود: این طرح علمی چندین سال است که در سطح مدارس ابتدایی کشور برگزار می‌شود و شهرستان دیر نیز تاکنون در سطح استان و کشور رتبه‌های خوبی به دست آورده است که از همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان تشکر می‌کنیم.

عبداله زاده با اعلام این که در آموزش و پرورش به دنبال عمق بخشیدن یادگیری به دانش‌آموزان هستیم، عنوان کرد: از رهگذر برگزاری چنین جشنواره‌هایی یادگیری دانش‌آموزان عمیق‌تر و اثربخش‌تر خواهد بود و قطعا در آینده تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان اثرات خوبی دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر گفت: امسال در مرحله شهرستانی 80 طرح دانش‌آموزی در این جشنواره شرکت کرده‌اند که تا پایان هفته به نمایش گذاشته می‌شوند و پس از داوری در مجموع 10 طرح برتر انتخاب و به استان ارسال می‌شود، همچنین طرح های برتر استانی به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار