معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان:یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اجرایی شدن سند تحول بنیادین را عاملی مهم در رسیدن به اهداف متعالی آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۸۹۵۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان:یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است

مهدی اسماعیلی در گردهمایی معاونان پرورشی ادارات آموزش و پرورش استان اصفهان که در مرکز آموزشی رفاهی شماره سه فرهنگیان شهر اصفهان برگزار شد، گفت:از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است و مفسران زندگی پاک، بدون آلودگی، خیانت، دشمنی، ذلت و اسارت را لازمه حیات طیبه عنوان می کنند ولی با توجه به شرایط موجود، کار تربیتی موثری در حوزه پرورشی برای رسیدن به این هدف متعالی صورت نگرفته که باید با تمهیدات لازم به این مهم دست پیدا کنیم.

مهدی اسماعیلی ادامه داد: در حوزه پرورشی با توجه به تعدد بخشنامه های ابلاغی و امور کاری فراوان همگی مجری بخشنامه و کارهای روتین شده و این قطعا آسیب زا خواهد بود.

وی افزود: تعلیم به نور رساندن و تربیت نورانی بار آوردن، تعلیم به شعور رساندن و تربیت باشعور بار آوردن، تعلیم تحریک قوه ابتکار و تربیت مبتکر بار آوردن است و همه کارکنان در حوزه پرورشی باید این را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه انسانها اساسا دین باور هستند، گفت: بعضی مواقع اصرار بر باور دین، موجب دین زدگی می شود و درست نتیجه عکس می دهد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش با بیان این نکته که تغییر سبک زندگی حلّال بسیاری از مشکلات است، تاکید کرد: تغییر فردی اولین گام برای اجرایی شدن تغییر سبک زندگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار