در گفت‌وگو با پانا

کارگردان فیلم سینمایی «اِو»: فیلم‌های 100 ثانیه‌ای فرصتی برای یادگیری ایجاز در بیان سینمایی است

تهران (پانا) - کارگردان فیلم سینمایی «اِو» جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠ راعنصری اساسی از سینمای ایران معرفی می‌کندکه فرصتی برای آموختن ایجاز در بیان سینمایی است.

کد مطلب: ۸۹۵۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
کارگردان فیلم سینمایی «اِو»: فیلم‌های 100 ثانیه‌ای  فرصتی برای یادگیری ایجاز در بیان سینمایی است

اصغر یوسفی‌نژاد کارگردان فیلم سینمایی «اِو» در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به تاثیر زمان فیلم در انتقال مفهوم و جذب مخاطب در فیلم‌های کوتاه گفت: زمان عنصری اساسی و بلامانع در سینما است که جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠ ثانیه‌ای نیز از این قضیه مستثنی نیست و بر لازمه این عنصر و اهمیت آن تاکید می‌کند. این امر بدان معنا است که مفهوم و ساختاری متناسب با آن باید به نحوی طراحی شود که در یک زمان کاملا مشخص و محدود مفهوم بیان و منتقل شود.

وی افزود: شاید فیلم‌های ١٠٠ ثانیه‌ای به خودی خود مخاطب گسترده‌ای نداشته باشد و با این محدودیت زمانی، امکان جذب مخاطب کم باشد، اما فیلمساز در یک زمان محدود به موجزترین شکل فرم و محتوایی را منتقل می‌کند که این امر حاصل تجربه‌ای بسیار گرانقدر است.

یوسفی نژاد ساخت فیلم‌های ١٠٠ثانیه‌ای را ارزش گذاری بر زمان مخاطب معرفی کرد و یادآور شد: فیلمسازی در مدت زمان کم، یکی از بهترین فرصت‌ها برای یادگیری اهمیت زمان و ایجاز در بیان سینمایی است.

شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 به همت حوزه هنری و به دبیری علی قربانی طی روزهای 8 تا 10 اسفند ماه در پردیس سینمایی آزادی - تهران برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار