مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خبر داد:

دسته‌بندی ۷۰۰ نیت وقف در استان سمنان

سمنان (پانا) - حجت‌الاسلام عبدالله واحدی گفت: در راستای به روزرسانی نیات وقف تعداد۷۰۰ نیت وقف در استان سمنان دسته‌بندی شده است.

کد مطلب: ۸۹۵۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
دسته‌بندی ۷۰۰ نیت وقف در استان سمنان

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به ضرورت پاسخگویی به نیاز‌های جامعه از طریق سنت حسنه وقف گفت: به‌منظور تغییر نیات مردم و جهت‌دهی آنان به سمت وقف‌های آموزشی، درمانی و بهداشتی تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است تا نیات مردم به‌روزرسانی شود و در جهت رفع نیاز‌های جامعه سوق یابد.

وی در خصوص قدمت دیرینه وقف در استان سمنان و پیشگامی مردم این استان در بحث وقف افزود: موقوفه‌ای در شهرستان دامغان وجود دارد که قدمت آن به سال ۷۰۰ هجری برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی خاطر نشان کرد: سال گذشته با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات نسبت به اجرای نیات واقفان اقدام شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه به ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: خیران کشور و استان سمنان کم نیستند و اگر سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه وقف باشد، ابدی و ماندگار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان مطرح کرد: علی‌رغم نابه‌سامانی‌ها و وضع اقتصادی فعلی روال وقف همانند سال‌های گذشته است.

وی در پایان عنوان داشت: در راستای اجرای طرح حافظان قرآن کریم مقرر شد تا طی چهار سال، هشت هزار حافظ قرآن کریم تربیت شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار