برگزاری اولین کنفرانس بررسی ابعاد حقوقی قراردادهای تسهیلاتی لیزینگ

تهران (پانا) - اولین کنفرانس بررسی ابعاد حقوقی قراردادهای تسهیلاتی لیزینگ به همت شرکت واسپاری ملت و حمایت معنوی انجمن ملی لیزینگ ایران صبح روز دوشنبه 29 بهمن ماه سال جاری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۵۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین کنفرانس بررسی ابعاد حقوقی قراردادهای تسهیلاتی لیزینگ

این کنفرانس که با حضور جمعی از مدیران گروه مالی ملت و بانک ملت، واسپاری ملت، انجمن لیزینگ و همچنین جمعی از مدیران عامل و ارشد شرکت های لیزینگ، قضات و نمایندگان شورای حل اختلاف، بانک مرکزی، مدیران شرکت های خودروسازی و سایر صاحب نظران حقوقی و قضایی در سالن اجتماعات بانک آغاز به کار کرد، به بررسی ابعاد حقوقی قراردادهای لیزینگ پرداخت.

دکتر بهزاد قنبری، مدیرعامل شرکت واسپاری ملت به عنوان اولین سخنران این کنفرانس، ضمن اشاره به اهمیت بی بدیل نقش قراردادها در صنعت لیزینگ، به اهمیت همکاری بیشتر نهاد ناظر صنعت، نهادهای قضایی و همچنین انجمن لیزینگ جهت حل مشکلات شرکت های لیزینگ به خصوص در بعد حقوقی تأکید کردند.

محمدهادی موقعی دبیر انجمن ملی لیزینگ ایران، سخنران بعدی این مراسم با تأکید بر نقش تشکل ها در صنعت لیزینگ، قدم اول را اثبات ضرورت حضور این تشکل ها عنوان کرده و قدم بعدی را اثبات جایگاه صنعت لیزینگ عنوان کردند. وی توجه همزمان به رویکردهای نوین اقتصادی برای حفظ و توسعه کسب و کار صنعت لیزینگ همراه با توجه به موضوعات و الزامات حقوقی را ضروری و لازم دانست.

سخنران دیگر این کنفرانس تخصصی، دکتر ابراهیم پور مدیرعامل گروه مالی ملت بود که ضمن اشاره به فرصت ها و تهدیدهای ایجاد شده برای لیزینگ ها در وضعیت رکود و تحریم اقتصاد کشور، تأکید کرد که لیزینگ در کشور طی سالیان گذشته تغییر محسوسی را نداشته و در توسعه فرهنگ خود بین مردم نیاز به تلاش بیشتر دارد. وی با اشاره به اهمیت این کنفرانس در قالب تجمیع کلیه نهادهای مرتبط با زنجیره ارزش لیزینگ، بر ضرورت ادامه برگزاری برنامه هایی از این دست اشاره داشت.

در ادامه این کنفرانس، چهار پنل تخصصی با موضوعات داوری با ارائه دکتر گنج بخش مشاور انجمن ملی لیزینگ، چالش های حقوقی صنعت لیزینگ با ارائه محمدعلی اسفنانی معاون رئیس سازمان تعزیرات کشور، بررسی ابعاد قرارداد اجاره به شرط تملیک با ارائه دکتر رزاق کریمی مدیر حقوقی لیزینگ پارسیان و در آخر آسیب شناسی قراردادهای صنعت لیزینگ با ارائه دکتر مصطفی دعاگوئی استاد دانشگاه برگزار شد.

حسن ختام این کنفرانس با معرفی و تقدیر از کارشناسان برتر وصول مطالبات شرکت واسپاری ملت صورت پذیرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار