رئیس اتاق اصناف ایران: اصناف در ساماندهی بازار پایان سال حضور جدی دارند

تهران (پانا) - رئیس اتاق اصناف ایران می‌گوید تمامی اتاق‌های اصناف در کشور برای ساماندهی بازار پایان سال حضور جدی دارند و شیوه‌نامه برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و فروش‌های فوق‌العاده به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است.

کد مطلب: ۸۹۴۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اتاق اصناف ایران: اصناف در ساماندهی بازار پایان سال حضور جدی دارند

به گزارش اتاق اصناف ایران، جلسه مشورت با روسای اتاق‌های اصناف کشور برای انتخاب بهترین راه‌حل و حضور جدی اصناف در ساماندهی بازار پایان سال و تعیین کالا و ارزاق در اتاق اصناف ایران با حضور زندی، رئیس امور اصناف و بازرگانان و تمامی روسای اتاق‌های اصناف کشور برگزار شد.

در این جلسه سعید ممبینی گفت: اصناف در ساماندهی بازار پایان سال حضور جدی و پرشور خواهند داشت و شیوه‌نامه نحوه برگزاری فروش‌های فوق‌العاده و نمایشگاه‌های بهاره به تمامی استانها ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: اصناف تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاههای بهاره و فروش‌های فوق‌العاده و سهولت خرید مصرف‌کنندگان در بازار پایان سال خواهند داشت و انتظار می‌رود با اتاق‌های اصناف در استانها و شهرستان‌ها همکاری لازم صورت بگیرد تا مجری برگزاری نمایشگاه‌ها خود اتاق‌های اصناف باشند و بتوانند افراد واجد شرایط ذی‌صلاح را برای شرکت در نمایشگاه ها انتخاب کنند.
ممبینی تاکید کرد: شرکت کنندگان در نمایشگاه حتما واجدشرایط قانونی و پروانه کسب باشند و اگر واحد تولیدی هستند پروانه بهره برداری داشته باشند و همچنین کالاهایی که عرضه می‌شود از شرایط استاندارد برخوردار بوده و کالای مرغوب و مطمئن به دست مردم برسد.
وی تاکید کرد: در برگزاری نمایشگاه‌های بهاره بخشی از نمایشگاه به عرضه کالاهای اساسی اختصاص داده شود تا کالاهای اساسی با قیمت مصوب به دست مصرف‌کننده برسد و تمهیدات لازم برای این کار صورت بگیرد.
رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه باید وضعی فراهم شود تا مردم بتوانند با سهولت بیشتری خرید کنند، افزود: دولت باید تمهیداتی بکار گیرد تا کالاهای اساسی در نمایشگاه به حد کافی و وفور در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد و همچنین فروش های فوق العاده در بیرون از نمایشگاه‌ها پر رنگ باشد.
وی با بیان اینکه مشارکت اصناف برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب ارزشمند است، افزود: بازرسان اصناف درکنار بازرسان وزارت صمت حضور داشته باشند و نظارت کنند و قیمت گذاری ها قبل از شروع نمایشگاه صورت بگیرد و همکاری‌های لازم در ستاد تنظیم بازار با اتاق‌های بازرگانی، اداره صمت و استانداری و فرمانداری‌ها انجام شود تا برای بازار پایان سال و ورود به سال جدید مشکلی وجود نداشته باشد.
ممبینی مطرح کرد: دولت نقشی موثر در تنظیم و تامین کالاها به خصوص کالاهای اساسی ایفا می‌کند و باید روند بهتری در نظام تامین تا توزیع صورت گیرد و زمینه‌های همکاری با اصناف به وجود بیاید، اصناف مدعی توزیع هستند اما در صورتی که تامین کالا از سوی دولت به میزان کافی صورت بگیرد.
رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: اگر زنجیره تامین تا توزیع کالا شفاف‌تر شود وضع بهتری خواهیم داشت و در وضع اقتصادی پیچیده این روزها تنها بخشی که از حق خود می‌گذرند و با کمترین نرخ سود کالای خود را در این وضع اقتصادی عرضه می‌کنند، اصناف هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار