با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام گرفت:

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی و اداره کل کتابخانه های استان

مشهد (پانا) - با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تفاهم نامه همکاری میان معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و اداره کل کتابخانه های عمومی استان امضاء شد.

کد مطلب: ۸۹۴۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم نامه همکاری میان معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی و اداره کل کتابخانه های استان

مصطفی اسدی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان گفت: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تعلیم و تربیت در همه سنین و همچنین سواد آموزی به عنوان یکی از ضرورت های جامعه اسلامی همواره مورد تاکید بود و رهبر کبیر انقلاب نیز با تشکیل نهضت سوادآموزی راهبردی همیشگی در ریشه کنی بیسوادی ایجاد کردند.

وی ادامه داد: کتاب و کتابخوانی هم در مسیر سوادآموزی به عنوان یک اصل در سواد آموزی مطرح می شود و همکاری بین اداره کل کتابخانه ها و نهضت سوادآموزی تاثیر مستقیمی در تداوم سوادآموزی نوسوادان دارد.

اسدی کمک به ریشه کنی بی سوادی و تثبیت سواد به منظور تحقق فرمان مقام معظم رهبری نسبت به اهداف از پیش تعیین شده را از جمله اهداف امضای این تفاهم نامه دانست.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان مشارکت دادن کتابخانه ها در طرح های حلقه های کتابخوانی و خواندن با خانواده، تامین بخشی از جوایز برگزیدگان مسابقات فرهنگی و کتابخوانی مشترک، ارسال یک نسخه از کتاب های در حال تدریس به کتابخانه های عمومی و ارائه کتب صوتی و فایل های مرتبط جهت نوسوادان عضو کتابخانه های عمومی را از جمله تعهدات معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این تفاهم نامه برشمرد.

قابل ذکر است در ایتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، کتاب و کتابخوانی را برای همه اقشار جامعه ضروری دانست و گفت: معمولا در بعضی از کتابخانه ها بخش ویژه ای به کتاب های نوسوادان نهضت سوادآموزی تعلق دارد و امیدواریم بتوانیم با ارائه پیشنهادات و برنامه های مداوم در قالب این تفاهم نامه گام هایی موثر در ترویج فرهنگ سواد آموزی و فرهنگ کتابخوانی و ارتقاء سطح مطالعه نوسوادان داشته باشیم.

وی توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در میان سواد آموزان و فراهم نمودن بستر مناسب جهت شتاب بخشی و توانمند سازی سواد آموزان را از جمله اهداف امضای این تفاهم نامه عنوان کرد.

تامین کتاب های مناسب برای نوسوادان و توزیع آن در کتابخانه های عمومی، عضویت سوادآموزان نهضت به صورت رایگان، عضویت آموزش دهندگان و کارکنان نهضت و خانواده های آن ها به صورت نیم بهاء در کتابخانه های عمومی، برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه سواد آموزان در مقاطع سوادآموزی، تحکیم و انتقال، تهیه گزارش سالانه از میزان و شیوه استفاده از کتاب های آسان خوان و ارائه آن به نهضت و آماده سازی منابع ویژه سواد آموزان در کتابخانه های عمومی از جمله مهمترین تعهدات اداره کل کتابخانه های عمومی در این تفاهم نامه عنوان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار