مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان جنوبی:آبگیری ۳۰۰ هزار مترمکعبی سد‌های خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان جنوبی بااعلام این خبرافزود:در پی بارش های روز گذشته 300 هزار مترمکعب به آب سدهای خراسان جنوبی اضافه شد.

کد مطلب: ۸۹۴۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان جنوبی:آبگیری ۳۰۰ هزار مترمکعبی سد‌های خراسان جنوبی

حسین امامی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: در پی بارش‌های اخیر در استان ۲.۵ میلیون متر مکعب آب در سد‌های مخزنی و تغذیه‌ای استان ذخیره سازی شده بود که با بارندگی‌های روز گذشته این رقم به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب رسید.

او با بیان اینکه بیشترین آبگیری مربوط به سد فرخی قاین بوده است، افزود: سد‌های حاجی آباد، شهید پارسای سرایان، نهرین، کریت و دره بید طبس و سد اسدیه (رزه) به ترتیب در ردیف‌های بعدی آبگیری قرار گرفته اند.

امامی ادامه داد: در چند روز اخیر شاهد بارندگی‌های خوبی در استان بودیم، بطوری که از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، نسبت به بلندمدت حدود ۸ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹۰ درصد افزایش بارندگی را در سطح استان شاهد بوده ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: با توجه به اینکه استان گریبان گیر خشکسالی ۲۰ ساله است، این بارش‌های موثر نمی‌تواند تمامی مشکلات سال‌های گذشته را جبران کند و کماکان بایستی با مدیریت منابع آب بویژه در بخش کشاورزی، اجرای برنامه‌های احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را دنبال کنیم.

او همچنین میزان آبگیری سد‌های تغذیه مصنوعی استان را در بارندگی‌های اخیر ۵۰۰ هزار متر مکعب عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با تداوم بارندگی‌ها در سال آبی جاری، ورودی‌های مناسبی به این سد‌ها داشته باشیم.

امامی با بیان اینکه سد‌های مخزنی در مجموع ۸۰ میلیون متر مکعب و سد‌های تغذیه مصنوعی در مجموع ۲۰ میلیون متر مکعب رواناب را در استان مهار می‌کنند، گفت: بخش زیادی از این رواناب‌ها توسط بندسار‌هایی که مردم ایجاد کرده اند مهار شده است که در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار