محسن هاشمی: مطالبات مردم از مدیریت شهری جدید، بسیار جدی است

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت مطالبات مردم از مدیریت شهری جدید، بسیار جدی است و می‌توان گفت که سال 1398، سال قضاوت مردم درباره عملکرد مدیریت شهری و لیست امید خواهد بود.

کد مطلب: ۸۹۴۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی: مطالبات مردم از مدیریت شهری جدید، بسیار جدی است

محسن هاشمی در ابتدای یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورا به دو حادثه همزمان که مظلومیت و حقانیت ملت ایران را در جهان نشان داد اشاره کرد و افزود: ابتدا نشست ورشو که تصویری تمام نما از اوضاع بحرانی جهان اسلام و عمق فاجعه در برخی دولت‌های عربی را نشان می‌دهد که در کنار رژیم اسرائیل و علیه جمهوری اسلامی ایران و جریان اصیل اسلامی قرار گرفته‌اند و در همان روز حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان که مردم ایران را داغدار کرد و البته میوه چنین اقدامات خارج از چارچوب حقوق و روابط بین‌المللی محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه شباهت دیگر این دو حادثه را نرسیدن به اهدافشان دانست و افزود: اگرچه در ورشو، آمریکا توانست برخی دولت‌های عربی را در کنار رژیم صهیونیستی و منافقین گرد بیاورد اما نتوانستند حتی اشاره کوچکی به نام بزرگ ایران کنند و در عملیات تروریستی نیز اگرچه خون پاک، مرزبانان مظلوم و غیور ایران بر زمین ریخته شد اما شرمساری این حادثه به جای ایران برای عاملان و آمران آن ماند و ملت ایران به دلیل وجود چنین فرزندانی سرافرازتر شد و تروریسم میدانی و دولتی هردو عواقب اقداماتشان را به زودی مشاهده خواهند کرد.

وی افزود: طبیعی است در اوضاع پیش رو، اقدامات آشکار و پنهان علیه جامعه ما افزایش می‌یابد و لزوم هوشیاری نیروهای امنیتی، نظامی و همچنین سایر مسئولان وجود دارد، باید بدانیم تفرقه و اختلاف، امروز مخرب‌تر از هر ماده منفجره و موثرتر از هر نشست دشمنان این کشور عمل می‌کند و جریانات سیاسی و صاحبان تریبون‌های عمومی، از اقداماتی که در تضعیف قوای سه گانه، دیپلماسی و نیروهای دفاعی کشور است، بپرهیزند.

هاشمی با اشاره به دیدارهای شهردار تهران با مراجع معظم تقلید از طرف اعضای شورای اسلامی شهر تهران، از این دیدارها قدردانی کرد و افزود: امیداورم به زودی مجموعه دیدگاه‌های مراجع جهت استفاده در اختیار شورا و مدیران شهری قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 1398 در شورا گفت: بودجه امسال با توجه به تغییرات در مدیریت شهری و بررسی برنامه سوم، با تاخیر نسبت به زمان‌بندی مقرر ارائه شده است که امیدوارم با تلاش همکاران شورا، بررسی این لایحه در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق هرچه سریعتر به اتمام برسد و در مهلت مقرر در صحن شورا تصویب شده و قبل از پایان سال به تایید مراجع ذی‌ربط برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران سیاست‌های شورا در بررسی لایحه بودجه 1398 را پرهیز از هزینه‌های غیر ضروری و تشریفاتی، افزایش بهره‌وری در هزینه‌های خدمت رسانی و توجه به اولویت‌های توسعه شهر در بخش حمل ونقل عمومی برشمرد و افزود: با توجه به اوضاع سخت معیشتی مردم و مشکلات نقدینگی شهرداری تهران، به صورت جدی از همه مجموعه مدیریت شهری می‌خواهیم که هزینه‌های غیرضروری تشریفاتی و لوکس‌گرایی را در اعتبارات حذف کرده و بودجه را در اولویت‌ها هزینه کنند.

وی در ادامه افزود: در اوضاع انقباضی مالی، تنها راهکار جلوگیری از روزمرگی و رکود در توسعه شهر، افزایش بهره‌وری از طریق بهبود اثر بخشی در اولویت‌بندی مناسب پروژه‌ها و مصارف و همچنین ارتقا کارایی از طریق حذف رانت‌ها، سوء مدیریت‌ها و موازی کاری‌هاست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مطالبات مردم از مدیریت شهری جدید، بسیار جدی است و می‌توان گفت که سال 1398، سال قضاوت مردم درباره عملکرد مدیریت شهری و لیست امید خواهد بود و این قضاوت نتیجه خود را در آرا مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نشان خواهد داد.

وی در ادامه افزود: البته متاسفانه در روزهای اخیر برای شورا اتفاقات غیرمنصفانه رخ داد. با فراخواندن دو عضو شورا به دادگاه جناب آقای میرلوحی و سرکار خانم خداکرمی نتوانستند از خود دفاع کنند و حکم اشد مجازات برای جناب میرلوحی صادر شد که امیدواریم در واخواهی و تجدید نظر این مشکل حل شود. همچنین بخشی از اظهارات اخیر جناب آقای قالیباف شهردار اسبق تهران در صداوسیما، غیرمنصفانه و ظلم به شهرداری و شورا بود که انتظار داریم ایشان اظهارات خود را اصلاح و صداوسیما فرصت پاسخگویی را فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار