دیدار جمعی از مسئولان تشکل‌های دانش‌آموزیِ با نماینده ولی فقیه در استان قزوین

قزوین (پانا) - حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار جمعی از مسئولان تشکل‌های دانش‌آموزیِ مدارس دخترانه قزوین و همچنین با حضور انصاری معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش ،غلامی رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک،رسولی رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو ،و دیگر مسئولین با آنها دیدار و گفتگو کردند.

کد مطلب: ۸۹۴۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
دیدار جمعی از مسئولان تشکل‌های دانش‌آموزیِ با نماینده ولی فقیه در استان قزوین

حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از مسئولان تشکل‌های دانش‌آموزیِ مدارس دخترانه قزوین، به پاسخ سؤالات و شبهات آنها پرداخت و اظهار کرد: تشکل های دانش‌آموزی می‌باید گرایش به اسلام و دین داشته باشند و مبانی دینی و اسلامی را معیار فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه همه ما باید توجه داشته باشیم که به غیر از خدا به کسی دل نبندیم، تصریح کرد: در قرآن آمده است خداوند برای شما بس است و طبق آیات شریف قرآن باید از هر گونه دلبستگی به غیر از خدا بپرهیزیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی همانطور که پسوند اسلامی را با خود به همراه دارند، باید پیرو اسلام و خدا باشند و خود را بنده خدا بدانند. اگر انسان حرف بنده‌ای را که از خدا سخن می‌گوید بشنود و به آن عمل کند در حقیقت بنده خدا است و محبت چنین انسانی در دل همه انسان‌ها جای می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: توجه به کلام و منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی موضع مهم دیگری است که تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی می‌باید با جدیت آنها را دنبال کنند و گام دوم انقلاب که رهبری آن را چند روز پیش مطرح کردند و مخاطب اصلی را جوانان قرار دادند عملی و اجرایی کنند.

حجت الاسلام عابدینی در مورد چگونگی مدیریت فضای مجازی، تلویزیون و رسانه ابراز کرد: بسته به نوع برنامه‌ریزی و نگاه ما به فضای مجازی، تلویزیون و رسانه‌ها، این فضاها می‌توانند تهدید و یا فرصت باشند و ما ‌باید با برنامه ریزی صحیح در کلان جامعه، غذای فکری و روحی مناسبی در اختیار قشر جوان قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پاسخ به سؤال یکی از دانش‌آموزان در خصوص اینکه چرا بعضاً با افراد بد حجاب برخورد بدی صورت می‌گیرد، بیان کرد: نباید آدم‌های بد حجاب را دشمن دین و در مقابل خود ببینیم و می‌بینیم هر سال آنها در راهپیمایی‌ 22 بهمن حضور جدی دارند و می‌گویند ما به عشق رهبری می‌آییم.

وی بیان کرد: نباید کرامت کسی بخاطر بد حجابی به خطر بیفتد. باید حفظ کرامت انسان‌ها در اولویت قرار گیرد و همه باید با احترام به دین دعوت شوند.

حجت الاسلام عابدینی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب باید با مهندسی دین پیش برود، تأکید کرد: در مهندسی دین عقیده در مرحله نخست مطرح می‌شود و زمانی که عقیده محکم شد، انسان با توجه به عقیده خود عبادت می‌کند. انسانی که خدای یکتا را عبادت کرد اهل تقوا می‌شود و به مقام کرامت که بالاترین مقام معنوی است میرسد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار