در گفت‌وگو با پانا

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال: بیانیه‌نویسان علیه داوری‌ها به کمیته انضباطی می‎روند

VAR هم بیاید اشتباهات داوری صفر نخواهد شد/ از کمک‌داور ویدئویی آنلاین نخستین بار در دربی استفاده خواهد شد

تهران (پانا) – داوود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، از ارجاع پرونده باشگاه‌های بیانیه‌نویس به کمیته انضباطی خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۴۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال: بیانیه‌نویسان علیه داوری‌ها به کمیته انضباطی می‎روند

داوود رفعتی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با پانا درباره هجمه‌های دو هفته اخیر علیه داورهای لیگ برتر و بیانیه‌نویسی برخی باشگاه‌ها در این باره گفت: جوی که در روزهای اخیر درست شده اصلاً جو خوبی نیست و هر باشگاهی را که بخواهد بیانیه بدهد، به کمیته انضباطی معرفی خواهیم کرد تا این کمیته با آنها برخورد قانونی کند.

رئیس دپارتمان داوری در واکنش به مماشات کمیته انضباطی با باشگاه‌های بیانیه‌دهنده گفت: اینکه چه برخوردی با بیانیه‌نویسی باشگاه‌ها علیه داورها صورت بگیرد در حیطه وظایف کمیته انضباطی است. وظیفه ما این است که این موارد را گزارش کنیم و کمیته انضباطی هم طبق قانون با این موارد برخورد خواهد کرد.

او در واکنش اظهار نظر روزبه چشمی در پایان دیدار تراکتورسازی و استقلال درباره اشکان خورشیدی گفت: هیچ بازیکن و تیمی حق ندارد درباره داوری اظهار نظر کند و در صورتی که این اظهار نظر صورت بگیرد به کمیته انضباطی معرفی خواهد شد.

تأثیر بیانیه‌ها روی عملکرد داوری را رد کرد و درباره عملکرد تیم‌های داوری در هفته هجدهم لیگ برتر گفت: بر اساس گزارش ناظر داوری‌ها قضاوت‌های هفته هجدهم دارای اشتباه تأثیرگذاری نبوده است. البته اشتباه داوری در هر مسابقه‌ای هست و حتی اگر VAR هم بیاید این اشتباهات صفر نخواهد شد. اما این‌طور نباید باشد که هر کسی بتواند درباره داوری یک مسابقه اظهار نظر کند.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در پایان درباره آغاز به کار رسمی سیستم کمک‌داور ویدئویی در فوتبال ایران گفت: همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ام تمام تلاش ما این است که از این سیستم به صورت آنلاین در دربی ده فروردین 98 استقلال و پرسپولیس استفاده کنیم. البته پیش از این به صورت آفلاین این سیستم تست شده است اما استفاده آنلاین به احتمال زیاد در دربی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار