بازدید دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر ری ازباغ موزه مینیاتور

شهر ری(پانا) - با هدف آشنایی با میراث جهانی ایرانی دانش آموزان مدارس ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دوشهر ری از باغ موزه مینیاتور بازدید به عمل آوردند.

کد مطلب: ۸۹۴۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
بازدید دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر ری ازباغ موزه مینیاتور

زهرا گل محمدی مدیرآموزشگاه پسرانه شاهدشهید قدوسی گفت: باغ موزه مینیاتور تهران یکی از جاذبه‌های گردشگری جدید در تهران است که متأسفانه به دلیل تبلیغات کم و نامناسب، کمتر دانش آموزی هم در پایتخت با آن آشنا می باشد و فضای این باغ‌ موزه تلفیقی از معماری مدرن و باغ‌سازی سنتی پارسی است .

او در ادامه گفت: در محیط این بوستان ماکت‌هایی بسیار زیبا از آثار باستانی کشورمان که در فهرست میراث جهانی ثبت شده‌اند با جزئیات بسیار خوبی ساخته شده‌اندو در ساخت این ماکت‌ها از آخرین روش‌های جهانی نقشه‌برداری سه بعدی استفاده شده که با تلفیق روش‌های ماشینی و دستی به اجرا درآمده و پیش از این، تکنولوژی ساخت این‌گونه ماکت‌ها تنها در انحصار چند کشور غربی بود که آخرین پارک مینیاتور در شهر استانبول کشور ترکیه با مشارکت مهندسان غربی احداث شده است.

گل محمدی اظهارکرد:باغ موزه مینیاتور فرصتی برای آشنایی دانش آموزان با میراث فرهنگی و تاریخی کشورمان است و امید واریم که در آینده باغ موزه گسترده‌تری شامل همه آثار تاریخی و مجسمه مفاخر کشور ساخته شود.

/خبرنگار:مهدیارمرصعی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار