تلاش سرخ‌پوشان تبریزی برای انتقام دور رفت از آبی‌پوشان پایتخت

تبریز(پانا) - تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران از بازی‌های لیگ برتر فوتبال کشور به مصاف هم می‌روند.

کد مطلب: ۸۹۴۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تلاش سرخ‌پوشان تبریزی برای انتقام دور رفت از آبی‌پوشان پایتخت

وقتی اسم بازی تراکتورسازی و استقلال میاد توجه همه به بیستم اردیبهشت ۹۴ برمی‌گردد، جایی که تراکتورسازی تاریخ‌سازی کرد و استقلال را در ورزشگاه آزادی و مقابل دیدگان تماشاگران آبی پوش چهار بر یک شکست داد.

اینکه دو تیم تراکتورسازی و استقلال پس از ۱۳۷۷ روز از آن بازی خاطره‌ساز برای بار بیست‌ویکم در تاریخ لیگ برتر در حالی به مصاف هم می‌روند که در جدول شرایط تقریبا مشابهی داشته و تیم‌های چهارم و پنجم کورس قهرمانی لیگ هجدهم هستند.

شاگردان لیکنز و شفر در اوج آمادگی قرار دارند، به‌طوری که در شش بازی اخیر هر دو تیم یازده و سیزده امتیاز کسب کرده و برای ادامه این روند و نزدیک‌شدن به مثلث پرسپولیس، سپاهان و پدیده راهی جز پیروزی در این بازی ندارند.

محمد دانشگر و فرشید باقری دو بازیکن اصلی تدافعی استقلال که در سه دیدار اخیر به شکل ثابت در ترکیب قرار داشتند با دریافت کارت زرد در بازی پیکان‌، چهار کارته شده و بازی حساس با ترکتورسازی را از دست دادند در حالی که در بازی نساجی سرخ‌پوشان هیچ کارت زرد و قرمزی نگرفتند تا سرخ‌پوشان دیار آذربایجان با تمام قوا به مصاف استقلال بروند.

این بازی در حالی در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می‌شود که پرشورهای تبریزی نشان دادند که در تمامی دیدارهای خانگی این تیم سنگ تمام گذاشته و با پرکردن ورزشگاه، روحیه مضاعفی به تیم تزریق می‌کنند.

تراکتورسازی تبریز از هشت دیدار خانگی این فصل خود به کمک پر‌شورها شش برد و یک تساوی و یک باخت بدست آورده است و با این آمار به نظر می‌رسد کار آبی‌پوشان تهرانی سخت به نظر می رسد. اما شاگردان شفر در خارج از خانه بهتر از ورزشگاه آزادی بازی می‌کنند، درحالی که در بازی‌های خانگی تنها ده امتیاز و دو برد کسب کرده ولی در سوی مقابل ۱۸ امتیاز خارج از خانه و پنج برد خارج از ورزشگاه آزادی دارند.

با نگاه به آمار دو تیم در تقابل‌های روبه‌رو، می‌توان متوجه شد که تراکتورسازی تبریز برتری نسبی نسبت به حریف خود داشته به‌‍طوری که تیم تبریزی از ۲۱ بازی رودررو در هیجده دوره لیگ برتر، هشت پیروزی، هفت تساوی و شش شکست را تجربه کرده است.

برترین پیروزی تراکتورسازی در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر ۹۳-۹۴ رخ داد که سرخ‌پوشان با برتری چهار بر یک برابر استقلال در آستانه قهرمانی قرار گیرد و بهترین پیروزی استقلال برابر تراکتورسازی ۶۲۹۰ روز قبل به سال ۱۳۸۰ و برتری ۴ بر صفر این تیم بر‌می‌گردد.

فرهاد مجیدی مربی جدید استقلال و مجتبی جباری با سه گل برترین گلزنان آبی پوشان مقابل تراکتورسازی هستند و سامان نریمان جهان با هت‌تریک تاریخی برابر استقلال هم با سه گل برترین گلزن تراکتورسازی به استقلال است، محسن فروزان تنها بازیکنی هست که در هر دو تیم بازی کرده است.

آنتونی استوکس و لی اروین با ۸ و ۴ گل بهترین گلزنان تراکتورسازی هستند و وریا غفوری و فرشید باقری مدافعان استقلال با ۴ و ۳ گل بهترین گلزنان این تیم هستند.

استقلال با ۶ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ برتر را دارد و در سوی تراکتورسازی با ۲۷ گل دومین خط حمله را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار