625 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت های استان اردبیل اختصاص یافت

اردبیل (پانا)- در سفر معاون رییس جمهوری ورئیس سازمان برنامه وبودجه کشور به استان اردبیل 625 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت ها اختصاص یافت.

کد مطلب: ۸۹۳۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
625 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت های استان اردبیل اختصاص یافت

محمدباقر نوبخت در جریان سفر به استان اردبیل گفت: این اعتبار با هدف توسعه زیرساخت راه ، تامین آب شرب و توسعه فرودگاه استان ابلاغ شده است.

او اختصاص این اعتبار را گامی در راستای توسعه استان و جبران کمبودها دانست و افزود: نبود دستگاه آیرلس کت دو در فرودگاه اردبیل یکی از مهم ترین مشکلات بخش فرودگاهی در استان است که با تامین آن مشکلات لغو پرواز کمتر می شود.

معاون رییس جمهور با اشاره به بازدید از پروژه راه آهن اردبیل و سد گیوی گفت: راه آهن اردبیل به گفته مسوولان فنی تا 2 سال آینده به اتمام می رسد و اجرای آن منوط به تامین یک هزار و500 میلیارد تومان بود که از طریق جذب فاینانس داخلی نوبخت ادامه داد : استان اردبیل با تکمیل راه آهن علاوه بر اتصال به خط ریلی کشور و حتی خارج از کشوراز نظر سرعت در انتقال و افزایش گردشگر خصوصا در فصل زمستان ، رونق اقتصادی و کاستن از هزینه های حمل ونقل در بخش های دیگر برخوردار می شود.

او تصریح کرد: تامین اعتبار مورد نیاز برای راه آهن اردبیل از محل خزانه نیازمند زمان زیاد بود که با موافقت با جذب فاینانس داخلی از بانک ملی و اخذ تسهیلات با سود 18 درصد عملیات اجرایی این پروژه در سریع ترین زمان انجام می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: به غیر از اعتبار تامین زیرساختی استان ، 220 میلیارد تومان نیز برای پایاب سد گیوی تامین اعتبار شده است.

نوبخت به رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: ایران جزو 18 کشور اول اقتصادی جهان است و از بسیاری از کشورها از جمله عربستان و استرالیا بالاتر می باشد.

او به تلاش دشمنان در خصوص کوچک جلوه دادن موفقیت ها و دستاوردهای بزرگ کشور اشاره کرد و گفت: کشور در خصوص شاخص های مهم توسعه در مقایسه با قبل از انقلاب و همچنین کشورهای دیگر جهان از رشد قابل توجهی برخوردار است که این مهم در سایه تلاش و دانش جوانان محقق شده است.

معاون رییس جمهور حراست از ارزشهای انقلاب اسلامی را وظیفه همه ملت دانست و افزود: این انقلاب در سایه خون هزاران شهید و ایثارگری های رزمندگان به دست آمده و ما اکنون باید به پاس امنیت کنونی وحدت خود را در مقابل دشمنان حفظ کنیم.

نوبخت همچنین در راهپیمایی 22 بهمن در جمع مردم اردبیل بیان کرد: در حال حاضر 66 میلیون نفر از جمعیت کشور زیر 50 سال قرار دارند و دوران انقلاب را یا درک نکرده اند ویا در سنین بسیار پایینی قرار داشتند.

او ادامه داد : در حال حاضر ما باید برای این 66 میلیون نفر هدف انقلاب را تبیین کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه این انقلاب دستاورد کل ملت ایران است ، گفت: در نیمه اول قرن بیستم چهار عقیده و تفکر حکومتی در جهان شکل گرفت که همگی درنهایت به شکست و جنگ منجر شدند.

نوبخت افزود: ملت ایران بعد از انقلاب بهترین گزینه را برای کشور خود برگزیدند و آن جمهوری اسلامی بود که در یک ضلع آن ملت و در ضلع دیگر آن رهبری قرار داشت.

او تصریح کرد: حلقه اتصال این دو ضلع به همدیگر اسلام است و تاکنون که چهل سال از انقلاب اسلامی گذشته ،نقشه های شوم دشمنان را ناکام می گذارد.

معاون رییس جمهور به تلاش های دشمنان در قالب ترور شخصیت های برجسته انقلاب ، تحمیل جنگ و تحریم های اقتصادی اشاره کرد وافزود: با وجود همه این تهدیدها و تحریم ها کشور ما هم اکنون جزو 18 اقتصاد برتر و دارای رتبه 15 علمی جهان می باشد.

نوبخت با بیان اینکه کاستی هایی نیز در کشور وجود دارد ، گفت: وجود کاستی در یک کشور به معنای نقض انقلاب نیست و تلاش می کنیم کاستی ها را نیز برطرف کنیم.

نوبخت در آیین عملیات اجرایی سد پایاب گیوی گفت: برای اجرای پایاب و برخی اقدامات تکمیلی سد به 220 میلیارد تومان نیاز است و سازمان برنامه و بودجه تامین آن را تعهد و تضمین کرده است.
او بیان کرد: سد گیوی که عملیات اجرایی آن متوقف شده بود در جریان سفر اول رییس جمهوری به استان اردبیل جزو تعهدات دولت قرار گرفت و این سد هم اکنون آماده بهره برداری رسمی می باشد.
معاون رییس جمهور بیان کرد: با بهره برداری از سد گیوی و نیز اجرای پایاب آن مردم کوثر از نتایج مثبت آن بهره مند خواهند شد.
سد گیوی (کوثر) با ظرفیت 76 میلیون متر مکعب 102 متر ارتفاع دارد و عملیات اجرائی آن از سال 83 آغاز شده ، این سد بر روی رودخانه گیوی‌ چایی از نوع خاکی سنگ‌ ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن 53 میلیون مترمکعب است.
پایاب این سد بیش از هشت هزار هکتار زمین کشاورزی منطقه را پوشش خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار