شکوه جشن چهل‌سالگی انقلاب در آینه راهپیمایی 22 بهمن + تصاویر و جزئیات

تهران (پانا) - اهالی شهرها و روستاهای کشورصبح امروز برای حضور در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمدند.

کد مطلب: ۸۹۲۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
شکوه جشن چهل‌سالگی انقلاب در آینه راهپیمایی 22 بهمن + تصاویر و جزئیات

راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور با حضور مردم و مسئولان برگزار می‌شود و مردم تهران از ساعت 9 صبح حرکت در مسیرهای تعیین‌شده را آغاز کردند.

مسیرهای دوازده‌گانه راهپیمایی 22 بهمن ماه در تهران به شرح زیر است:

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین (ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی.

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید سعیدی، میدان آزادی.

مسیر شماره ۳: مسجد امام هادی (ع)، بلوار معلم، خیابان شهید سعیدی، میدان آزادی.

مسیر شماره ۴: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان کارگر، خیابان آزادی، میدان آزادی.

مسیر شماره ۵: مسجد الجواد(ع)، میدان ۷ تیر، خیابان شهید مفتح ، خیابان آزادی ، میدان آزادی.

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگرشمالی، خیابان آزادی، میدان آزادی.

مسیر شماره ۷: مسجدالمهدی (عج)، خیابان ستارخان، خیابان آزادی، میدان آزادی.

مسیر شماره ۸: مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان آزادی.

مسیر شماره ۹: مسجدامام سجاد (ع)، خیابان اشرفی اصفهانی، خیابان جناح، میدان آزادی.

مسیر شماره ۱۰: مسجد امام جعفر صادق (ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان جناح، میدان آزادی.

مسیر شماره ۱۱: مسجد جامع رسول اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار تهرانسر، بزرگراه لشکری، میدان آزادی.

مسیر شماره ۱۲: مسجد نظام مافی، بلوار آیت‌الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، میدان آزادی.

قرار است حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان سخنران این مراسم در شهر تهران باشد. مراسم سخنرانی روحانی مطابق هر سال در میدان آزادی برگزار خواهد شد.

6500 خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش خبری می‌دهند. ۲۰۰ مهمان خارجی از شخصیت‌های سیاسی، مذهبی، ورزشی و دانشگاهی از کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، ایرلند، فرانسه، ونزوئلا و سایر کشورها در این مراسم حضور دارند. این مراسم در بیش از ۸۶ رایزن فرهنگی کشورمان در خارج از کشور نیز برگزار می‌شود.

عملیات چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی، اجرای سرود رزم‌نوازان ارتش، اجرای سرود توسط گروه سرود ۱۳۵۷ نفری دانش‌آموزان، اجرای سرودگروه سرود ۱۳۹۷ نفری دانشجویان دانشگاه امام حسین، گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش، سخنرانی رئیس‌جمهوری و قرائت قطعنامه سراسری ۲۲ بهمن از جمله برنامه‌هایی است که در میدان آزادی برگزار می‌شود.

تهران در حاشیه جشن بزرگ

در مسیر راهپیمایی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشک های قدر با برد 2 هزار کیلومتر ، قیام با برد 700 کیولمتر و ذوالفقار با برد 800 کیلومتر را به نمایش گذاشته است.

پرچم‌های بزرگ با شعارهای «ما یاور ولایتیم»، «ما ایستاده ایم»، «تا زنده ایم رزمنده ایم» و سر دادن شعارهای انقلابی توسط دانش‌آموزان از دیگر حواشی ساعات اولیه این راهپیمایی بزرگ است.

به رغم بارندگی تعداد شرکت‌کنندگان در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی لحظه به لحظه در حال افزایش است و قشرهای مختلف مردم در این مراسم شرکت کرده‌اند.

نکته قابل توجه حضور کودکان و متولدان ده نو در این مراسم است که با در دست داشتن پلاکاردهایی شور و حال ویژه‌ای به این مراسم بخشیده‌اند.

مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری شبکه پرس تی‌وی که اخیراً بدون هیچ دلیلی از سوی پلیس فدرال آمریکا بازداشت شده بود و پس از آزادی به ایران بازگشته است در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن و جشن پیروزی انقلاب اسلامی در تهران حضور یافت.

مرضیه هاشمی ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه سنت لوئیس آمریکا بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در واشنگتن منتقل شد.

خبرنگار آمریکایی‌تبار پرس تی‌وی پس از ۱۱ روز بازداشت در آمریکا بدون طرح هیچ اتهامی از زندان آزاد و به خانواده‌اش در واشنگتن ملحق شد و پس از آن به تهران بازگشت.

یکی از نکات قابل توجه مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال، حضور نمادین جلیقه زردهای فرانسوی است.

راهپیمایان با در دست داشتن صورتک بن سلمان، ولیعهد سعودی و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه یاد اعتراضات اخیر فرانسه و جمال خاشقچی روزنامه‌نگار قطعه‌قطعه‌شده به دستور مقامات سعودی را در راهپیمایی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی زنده کردند.

پیش از این برخی از مقامات نظامی کشورمان اعلام کرده بودند که تظاهرات جلیقه زردهای فرانسوی به تقلید از انقلاب اسلامی است.

برخی افراد حاضر در راهپیمایی 22 بهمن پلاکاردهایی در دست داشتند که در روی آن جملاتی علیه لوایح چهارگانه مرتبط با FATF در ارتباط با گروه ویژه اقدام مالی نوشته شده است.

این لوایح مراحل قانونی خود در مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان را طی می‌کنند.

نشست گروه ویژه اقدام مالی برای بررسی اقدامات تهران به منظور خروج از لیست کشورهای پرخطر برای تجارت (لیست سیاه)، 28 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود و تهران در خوش‌بینانه‌ترین حالت تنها 20 مورد از 41 توصیه FATF را اجرایی کرده است.

کدام مقام‌ها در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافتند؟

سید محمد بطحایی ، وزیر آموزش و پرورش همزمان با چهلمین فجر انقلاب اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن تهران حضور یافت. وزیر آموزش و پرورش همگام با سیل خروشان جمعیت مسیر میدان شهید تیموری را تا میدان آزادی راهپیمایی و به همراه خانواده بزرگ فرهنگیان در جشن بزرگ انقلاب شرکت کرد.

علی لاریجانی ، رئیس مجلس، حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری ، امیردریادار حبیب الله سیاری ، معاون هماهنگ‌کننده ارتش و امیر خلیل نصیرزاده ، فرمانده نیروی هوایی ارتش از جمله شخصیت هایی هستند که در کنار دیگر راهپیمایان 22 بهمن حاضر شدند و این روز را جشن گرفتند.

آیت‌الله احمد جنتی ، دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری و علی اصغر مونسان ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و از دیگر مسئولان حاضر در راهپیمایی بوده است.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات که این روزها با فعالیت تویئتری ارتباط ویژه‌ای با مردم برقرار کرده است در این مراسم نیز با حضور در جمع مردم به سوالات آنها پاسخ داد.

آیت الله آملی لاریجانی ، رئیس قوه قضاییه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به جمع راهپیمایان پیوست.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان به همراه محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در راهپیمایی 22 بهمن مردم در تهران حضور یافتند. رئیس‌‌جمهوری قرار است تا دقایقی دیگر در میدان آزادی تهران در جمع راهپیمایان سخنرانی کند.

علی اکبر صالحی ، رئیس سازمان انرژی اتمی و بهروز کمالوندی ، سخنگوی سازمان انرژی اتمی و محمد رضا عارف ، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، فرهاد دژپسند ، وزیر اقتصاد و حسینعلی امیری ، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، معصومه ابتکار ، معاون امور زنان رئیس‌جمهوری، غلامحسین اسماعیلی ، رئیس کل دادگستری استان تهران نیز در چهل سالگی انقلاب حاضر شدند.

سید مجتبی خامنه‌ای و سید میثم خامنه‌ای ، فرزندان رهبر انقلاب نیز در راهپیمایی پرشور مردم تهران حضور یافت.

عفت مرعشی، همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه فاطمه هاشمی رفسنجانی ، فرزند آیت‌الله هاشمی در راهپیمایی 22 بهمن در تهران حاضر شد.

محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهوری سابق ایران، نیز در در اسلامشهر در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرد.

چهلمین بیانیه انقلاب

بیانیه پایانی راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب پیش از سخنرانی رئیس جمهوری در این مراسم قرائت شد.

متن کامل این قطعنامه به شرح ذیل است:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

*إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ*

(سوره فصلت/آیه30)

به یقین کسانی که گفتند پروردگار ما خدای یگانه است، سپس استقامت کردند فرشتگان بر آن نازل می‌شوند که: نترسید و غمگین مباشید و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است.

حمد و سپاس ذات اقدس احدیّت وجلّ و علا به پاس نعمت مایه مباهات ولایت، نظام مقدس اسلامی و چهار دهه حیات و بالندگی انقلاب اسلامی و با درود به ارواح طیبه شهیدان والامقام طریق حق و فضیلت، امام شهیدان و مجدد اسلام در قرن حاضر حضرت امام خمینی(قدس الله نفسه الزکیه) و مسئلت طول عمر با برکت توأم با صحت، عافیت و عزت روزافزون مقتدای عظیم‌الشأن و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی حماسی و دشمن شکن یوم الله بیست و دوم بهمن ماه و جشن باشکوه گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که مزین به انوار فاطمی و معطر به عطر شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا (س) است با افتخار به گذشته و امید به آینده و با بانگ رسای توحیدی الله اکبر - خامنه‌ای رهبر- مرگ بر آمریکا اعلام می‌نماییم:

1- ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) و بیعت دگرباره با مقتدای عظیم‌الشأن عزیزتر از جانمان، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، التزام عملی همگان به اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه و تقویت روحیه مقاومت، انقلابی‌گری و بسط ارزش‌های معنوی نظام جمهوری اسلامی، به عنوان یک نظام سیاسی متقدر در عرصه جهانی و امید مستضعفین عالم و عامل اصلی رشد و توسعه حقیقی و تحقق عدالت اجتماعی را خواهانیم.

2- ملت مقتدر و سلحشور ایران اسلامی، همچنان رژیم سفاک آمریکا را طاغوت اعظم و تجسّم عینی شرارت، خشونت، رذالت، بحران‌سازی و جنگ آفرینی در دنیا دانسته و به عنوان یک مطالبه جدّی از مسئولین و مقامات اجرایی کشور، عبرت‌آموزی از مذاکرات موسوم به برجام و بدعهدی‌های شیطان بزرگ در طول چهار دهه گذشته، بی‌اعتمادی به وعده‌ها و برخورد قاطع با مطالبات وقیحانه کشورهای اروپایی را خواستاریم.

3- تقویت روزافزون بنیه دفاعی ـ موشکی و راهبردهای بازدارندگی ایران اسلامی و ضرورت توسعه فزاینده فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را یک اصل اساسی دانسته و از مقامات گرانقدر کشوری تبعیت بی‌چون و چرا از منویات مقام عظمای ولایت، مقاومت مقتدرانه و ایستادگی با صلابت در برابر زیاده‌خواهی شیطان بزرگ آمریکا، تیم ضدبشری ترامپ ابله و اذنابش را خواهانیم.

4- در عمل به آیه شریفه «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا» دفاع همه جانبه از ستمدیدگان جهان خاصه جبهه مقاومت و مردم متدین عراق، سوریه، یمن، بحرین و فلسطین در مقابل مثلث شوم شرارت، تروریسم،جنگ‌افروزی و دهشت‌افکنی آمریکا، رژیم کودک‌کش صهیونیستی، آل‌سعود و اهتمام برای آزادی قبله اول مسلمین، قدس شریف را عمل به وظیفه دینی، انقلابی و انسانی خود می‌دانیم.

5- تحقق اقتصاد مقاومتی را تنها راهکار اساسی حل مشکلات اقتصادی کشور دانسته و ضمن مطالبه جدی و تأکید بر ضرورت چاره‌اندیشی عاجل توأم با تلاش مضاعف و عملی دولتمردان محترم در جهت رونق کسب و کار، برخورد قاطع با پدیده شوم گرانی، تورم، کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی و رفع مشکلات معیشتی مردم در سایه وحدت و انسجام؛ به سردمداران جنایت‌پیشه نظام سلطه خاصه مصداق اتم استکبار و شرارت، آمریکای خبیث، هشدار می‌‌دهیم که جنگ ترکیبی و مزوّرانه رسانه‌ای- روانی و ظالمانه‌ترین تحریم‌های اقتصادی آنها، با هدف ناامیدکردن مردم به آینده و سلب اعتماد آنها از نظام اسلامی محکوم به شکست بوده و با پایبندی به پیوند ناگسستنی خود با آرمان‌های انقلاب اسلامی و الهام از فرهنگ غدیر و عاشورا، دشمن زبون را به خاک مذلت کشانده و هرگز در برابر ظلم و توطئه ضدبشری جنایتکاران تسلیم نخواهیم شد.

6- همگان را به لحظه‌شناسی، حضور آگاهانه در صحنه‌های انقلاب اسلامی و مقابله جدی با شایعه‌سازی به عنوان فعال‌ترین شگردهای دشمن کینه‌توز، کمک به دولتمردان در راستای حل مشکلات اقتصادی، حمایت از کالای ایرانی و حفظ وحدت و انسجام ملی دعوت نموده و در آستانه گذار به دهه پنجم انقلاب اسلامی، مصرّانه افزایش اقدامات موثر و سنجیده مسئولان کشور و اتخاذ تدابیر لازم جهت مدیریت فضای مجازی ایمن و شبکه اینترنت ملی و مقابله با موج نفوذ و رخنه دشمن را خواهانیم.

7- فریب‌خوردگان داخلی را به تفکر و تعقل نسبت به دستاوردهای بی‌بدیل انقلاب اسلامی و کارنامه افتخارآمیز چهل ساله نظام مقدس برآمده از انقلاب، همانند عزت، آزادی و استقلال مایه مباهات و پیشرفت‌های بی‌سابقه علمی و خوداتکایی، اقتدار ملی، روحیه ایثارگری و فداکاری فراخوانده و ضمن توصیه خیرخواهانه به اصلاح رفتار با پرهیز از بازی در زمین دشمن عنود و هر نوع تحریک فتنه‌انگیزانه و بازگشت به آغوش ملت، به فتنه‌گران، منافقین خون‌آشام و سلطنت‌طلبان مزدور آمریکا، آل سعود ملعون و رژیم کودک‌کش اسرائیل هشدار می‌دهیم که آرزوی شیطانی شکست نظام اسلامی، این یادگار گران‌سنگ احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) حضرت امام خمینی(ره) و امانت صدها هزار شهید گلگون کفن و تسلط بر کشور و تسلیم دوباره آن به آمریکا را همانند اسلاف خود به گور خواهند برد.

8- با تأکید بر ضرورت شجاعت، عقلانیّت و نهراسیدن از توپ و تشر و یاوه‌گویی‌های دولتمردان آمریکایی و اروپایی از سوی مسئولین کشور، پایبندی عملی مقامات محترم اجرایی و تقنینی به رعایت دقیق مصالح و منافع ملّی به عنوان وظیفه مسلم شرعی و قانونی خود در بررسی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی که اغلب در راستای تأمین سیاست‌های خضمانه و زیاده‌خواهانه قدرت‌های بزرگ و شیطانی است را خواهانیم.

والسلام علیکم و رحمت‌اللّه و برکاته»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار