عزاداری اهالی چهاردانگه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

چهاردانگه (پانا) - هیأت رهروان شهدا و اهالی شهرک گلدسته از بخش چهاردانگه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا‌(س) و ایام فاطمیه دسته عزاداری برپا کردند.

کد مطلب: ۸۹۲۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
عزاداری اهالی چهاردانگه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

محمد نعمتی ، مسئول هیئت رهروان شهدا، در گفت و گوبا خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران، با اشاره بر تاریخچه حسنیه رهروان شهدا گفت: به طور معمول در اکثر شهرها حسینیه‌هایی در حال فعالیت هستند، از این رو ما با هدف زنده نگه داشتن نام و یاد امام غریبمان، امام حسن مجتبی‌(ع) عزم به ساخت حسنیه در این محل کردیم و با کمک خداوند متعال تا به حال به هیچ ارگان و نهادی وابسته نبوده‌ایم.

او در ادامه افزود: این موضوع باعث شد هر شخص از هر طبقه اجتماعی به این حسنیه روبیاورد و بدون هیچ محدودیتی با این محیط ارتباط برقرار کنند به گونه ای که خود را مهمان و خادم امام حسن مجتبی‌(ع) بدانند.

مسئول هیئت رهروان شهدا با اشاره بر اهداف معنوی این حسنیه گفت: با همت و کوشش جهادی جمعیت این حسنیه و فعالیت زیاد آنها ما موفق به برگزاری دسته های سینه‌زنی، دمام‌زنی، مراسم عزاداری در شهادت‌ها، ماه محرم و ایام فاطمیه، مراسم مولودی در اعیاد معنوی و.... شده ایم.

نعمتی بیان کرد: بزرگترین هدف ما از برگزاری مراسمات جمعی و اجتماعی، یاد‌آوری این ایام به مردم است تا به احترام این ایام امر به معروف و نهی از منکر کرده باشیم.

محمد نعمتی در ادامه افزود : ما سعی داریم ایام فاطمیه را مطرح کنیم تا نشان دهیم روایاتی که غرب و منافقین در رابطه با شهادت حضرت فاطمه زهرا‌(س) نشر داده اند دروغ است و حضرت فاطمه زهرا‌(س) در راه ولایت امیر المومنین (ع) به شهادت رسیده اند.

او با اشاره به برنامه های آینده این حسنیه گفت: به امید خدا بعد از اتمام ایام فاطمیه، برای مراسمات ماه مبارک رمضان و شبهای لیلة القدر، شهادت امیر المومنین (ع) و تولد امام حسن مجتبی (ع) آماده خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار