برگزاری تعزیه فاطمی در نیشابور

نیشابور (پانا ) - همزمان با سالروزشهادت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا (س)، سوگواره تعزیه فاطمی در نیشابور برگزار شد

کد مطلب: ۸۹۲۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری تعزیه فاطمی در نیشابور

مسئول هنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهار کرد: تعزیه استقبال چشمگیر و بی‌نظیر مردم ولایت‌مدار و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت نیشابور را همراه داشته است و نیشابور با داشتن تعزیه‌خوانان و مرثیه‌سرایان مطرح استان و کشور توانسته است مردم را گرد تعزیه جمع کرده و در سوگ ام ابیها حضرت فاطمه زهرا «س» و اهل بیت ایشان اشک ماتم بریزند.

حمیدرضا آتشی گفت: سوگواره تعزیه فاطمی همزمان با ایام شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا «س»در 18 بهمن 97 بعد ازنماز مغرب وعشا در مسجد امام حسین (ع) شهرک بسیج برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این آیین 19 بهمن 97 در روستاهای اسحاق آباد و روستای حسن آبادامام جمعه نیشابوربرگزار شد.

آتشی یادآورشد:20 بهمن 97 از ساعت 7صبح الی 13 ظهر در محل روستاهای سرچاه ، روستای حسن آبادامام جمعه و بعد ازنماز مغرب وعشا در هیات عاشقان ابوالفضل (ع) وچهار راه شهید طاهری نیشابور برای عموم به اجرا درآمد.

وی عنوان کرد : اینمجالس گروه‌های تعزیه در خصوص مصائب زندگی وشهادت حضرت فاطمه زهرا «س» است که با هماهنگی کانون تعزیه انجمن هنرهای نمایشی و گروه صابرین نیشابور برگزار می‌شود.

مسئول هنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: خراسان بزرگ از برجسته‌ترین مکان‌هایی است که تعزیه، رابطه‌ای نزدیک با مردم آن دارد و نیشابور باقدمت‌ترین و تاریخی‌ترین مرکز تعزیه در خراسان رضوی محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار