در گفت‌وگو با پانا

حمیدرضا پگاه: بازیگر از انتخاب نقش سیاسی می‌ترسد

تهران (پانا) –- حمیدرضا پگاه بازیگر فیلم «دیدن این فیلم جرم است» از واهمه بازیگران از بازی در فیلم‌های اصطلاحا سیاسی و حاشیه دار می‌گوید.

کد مطلب: ۸۹۲۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
حمیدرضا پگاه: بازیگر از انتخاب نقش سیاسی می‌ترسد

حمیدرضا پگاه امسال که با فیلمی سیاسی و پرحاشیه به نام «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره حضور در کار یک فیلمساز فیلم‌اولی می‌گوید: آقای زهتابچیان با یک دنیا انرژی برای ساختن این فیلم کار را شروع کردند. ایشان سالها پیش فیلمنامه را نوشته بودند ولی امکان ساخت مهیا نمی‌شد تا اینکه امسال توانستند کار را شروع کنند و از من دعوت کردند و من با خواندن فیلمنامه و صحبت با ایشان در نهایت تصمیم به بازی در فیلم گرفتم.

وی که در سال‌های گذشته بازی در فیلم سیاسی «قلاده‌های طلا» را تجربه کرده است درباره دردسرهای فیلم‌های سیاسی به خبرنگار پانا گفت: درباره فیلم قبلی من تصور نمی‌کردم اینهمه سروصدا و حاشیه ایجاد شود. درباره این فیلم هم موقع انتخاب این همه حاشیه را پیش‌بینی نمی‌کردم. گاه بعد از نمایش فیلم به دلیل تعابیر و تفاسیر مختلفی که از فیلم می‌شود حاشیه‌هایی ایجاد می‌شود.

این بازیگر ادامه داد: بازیگر از انتخاب نقش سیاسی می‌ترسد؛ من هم مثل بسیاری از بازیگران تمایل به حضور در فیلم حاشیه‌دار ندارم؛ اما در نهایت زندگی امروز ما توام با انواع ریسک‌هاست و علیرغم همه این ریسک‌ها ما از خانه‌هایمان بیرون می‌رویم و به زندگی ادامه می‌دهیم. در کار هم چنین است. یک سری خطرها و حاشیه‌ها وجود دارد ولی باید به کار ادامه داد.

پگاه درباره جذابیت ایفای نقش یک «آقازاده» در فیلم «دیدن این فیلم جرم است» گفت: این کاراکتر تا کنون به این صورت و در این موقعیت خاص نشان داده نشده بود و همین برایم جذاب بود.

وی با اشاره به این مطلب که کاراکترهای فیلم هر یک نماد قشری از جامعه هستند گفت: در این میان افرادی هم هستند، مثل این آقازاده، که می‌خواهند به واسطه ارتباطاتی که دارند بیشترین سود را کسب کنند و بیشترین پول را به جیب بزنند و جناح و تفکر خاصی برایشان اهمیت ندارد. کاراکتری که من بازی می‌کنم نماینده چنین قشری است.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار