بزرگترین سرمایه کشورمان حرکت های علمی و توجه به این حوزه است

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل : بزرگترین سرمایه کشورمان و این انقلاب مردمی حرکت‌های علمی و توجه به جهش روزافزون در این حوزه است چرا که عقب‌ماندگی‌های علمی را به راحتی نمی‌توان جبران کرد و ما در سال‌های متمادی به رغم داشتن نفت و گاز از سرمایه‌های علمی بی‌بهره‌ بودیم.

کد مطلب: ۸۹۲۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین سرمایه کشورمان حرکت های علمی و توجه به این حوزه است

آیت‌الله سیدحسن عاملی در مراسم تجلیل از برترین‌های کنکور که در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: مدیران مدارس باید بدانند که نسل آینده در دست آنها امانتی هستند که نباید در تربیت و تعالی آنها کوتاهی شود.

او با بیان اینکه ثروت واقعی یک جامعه مغزهای متفکر و ایده‌های علمی هستند، افزود: ما باید نقش خود را در تولید علم و دانش جهانی به شایستگی ایفا کنیم چرا که می‌توان با دستیابی به علوم جدید نظیر ژن، بذر و برخی حوزه‌های فناوری جدید به تولید ثروت کمک کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: متاسفانه کشور ما به دلیل حاکمیت شاهان بی‌لیاقت در 100 سال اخیر نتوانسته در به رشد علمی دست یابد ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی و حاکمیت اراده ملت ما جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحول علمی قرار گرفته است.

عاملی تحولات علمی دنیا را به سمت مسلوب‌الاراده شدن ملت‌ها اعلام و اظهار کرد: کشور ما امروز نه تنها روی پای خود ایستاده بلکه به استقلال فرهنگی، علمی و سیاسی نیز دست یافته و به نوعی در چینش ملت‌ها جایگاه خود را به دست آورده است.

او از علم به عنوان قدرت و سلطان برتر یاد کرد و افزود: برخی کشورها با دست یافتن به دانش‌های جدید نظیر ریاضی ژنتیک توانستند معادلات دنیا را به هم بزنند و تحولات عظیمی را در حوزه علم و فناوری‌های جدید به دست آورند.

امام جمعه اردبیل به نقش مهم پدرها و مادرها نسبت به حساسیت مسایل تربیتی و پرورشی فرزندانشان اشاره و خاطرنشان کرد: بنده بارها از مدیر کل آموزش و پرورش خواسته‌ام تا نسبت به فعال کردن انجمن اولیا و مربیان و حضور پررنگ آنها در مدارس تلاشی جدی انجام دهند.

عاملی با قدردانی از مدیران، مسئولان و معلمان که در نظام تعلیم و تربیت برای اعتلای جایگاه علمی و تربیتی نسل آینده تلاش می‌کنند، گفت: امیدوراریم همچنان این کارهای زیربنایی به شایستگی توسعه یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: ما همواره برنامه‌های آموزشی، تعلیمی و تربیتی را در راس کارها و پیگیری‌ها قرار دادیم و بر این باوریم در فضای تربیتی سالم می‌توان نخبگان و شایستگان را تربیت کرده و به تعالی آنها اندیشید.

احمد ناصری خاطرنشان کرد: ما به میمنت دهه فجر از 40 برگزیده کنکور سال 97 که رتبه‌های زیر هزار را کسب کردند تجلیل می‌کنیم که 28 نفر از آنها از ناحیه یک و 12 نفر نیز از ناحیه دو اردبیل هستند.

او بیان کرد: دانش‌آموزان ما در کنکور امسال تلاش کردند تا با کسب رتبه‌های ممتاز از دانشگاه‌های معتبر پذیرش بگیرند که قطعا این موفقیت‌ها در اعتلا و ارتقای نظام مدیریتی و توانمندی نیروی انسانی تاثیرگذار خواهد بود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان گفت: این برگزیدگان کنکور علاوه بر موفقیت‌های علمی در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی نیز جزو سرآمدها بودند به طوری که آموزش و پرورش سعی کرده از این دانش‌آموزان حمایت جدی و اساسی را به عمل آورد.

در این مراسم دو تن از دانش‌آموزان اردبیل در باب فضایل حضرت زهرا(س) و دستاوردهای علمی خود در رشته زیست‌شناسی سخن به میان آورده و بر ضرورت توجه بیشتر به نظام تعلیم و تربیت در کارآمدی بهتر و شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از 40 برگزیده کنکور در رشته‌های مختلف و پذیرفته شده در دانشگاه‌های معتبر تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار