معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد:

همدان قطب مهم توسعه گردشگری در آسیا و ارتباطات فراملی

همدان(پانا) - معاون اول رئیس جمهور در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان و هیأت اندیشه‌ورزان جوان ضمن اشاره به این که ملت ایران با اتحاد و همدلی از مشکلات بزرگ عبور کرده‌اند و قادر هستند مابقی تنگناها و موانع را نیز پشت سر بگذارند وحدت مردم ایران و ناکامی دشمنان را از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۹۲۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
همدان قطب مهم توسعه گردشگری در آسیا و ارتباطات فراملی

اسحاق جهانگیری با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: با توجه به این که انقلاب اسلامی ایران در این ٤٠ سال به بلوغ کامل رسیده است، انتظار می‌رود بیش از گذشته بتواند نوید بخش حفظ ارزش ها و آرمان های امام راحل باشد.
جهانگیزی با بیان این که مجموعه‌ای از خواسته‌ها در مردم شکل گرفته بود که مهم ترین آن تقاضا برای آزادی و استقلال و رهایی از وابستگی بود، اظهار کرد: استبداد داخلی مردم را رنج می‌داد و دین‌ستیزی حاکمان، سکه رایجی در کشور شده بود در همین موقع مردم ایران برای استقرار نظام اسلامی به دنبال احیای نظام رفتند.
او افزود: همه اقشار جز خاندان سلطنت خواهان پیروزی انقلاب اسلامی بودند و در نتیجه این اتفاق رخ داد.
جهانگیری با بیان این شعار که باید از گذشته بیاموزیم، در امروز زندگی کنیم و برای آینده بیندیشیم، تصریح کرد:‌ انقلاب اسلامی آغاز جدیدی برای ملت ایران بود.
او در ادامه گفت: مردم برای حاکمیت بر سرنوشت خود تلاش جدیدی آغاز کردند، البته مدعی نیستیم امروز آزادی کامل محقق شده است اما به قاطعیت می‌توان گفت که در خاورمیانه هیچ کشوری به اندازه ایران آزادی ندارد.
معاون اول رئیس جمهور با بیان این که استقلال امروز ملت ایران در همه ابعاد زبانزد خاص و عام است، گفت: ما از دستورات کسی پیروی نمی کنیم و در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استقلال فکری داریم و وابسته به هیچ کشوری نیستیم.
جهانگیری با بیان این که امروز در ایران بزرگترین شبکه گازرسانی را داریم، گفت: ١٤ هزار پزشک در ابتدای انقلاب داشتیم که ٦ هزار نفر آن ها خارجی بودند اما امروز پیچیده‌ترین جراحی‌ها در ایران انجام می‌شود که در دنیا کم‌نظیر است.
او گفت: گذشته را با هر پارامتری متری بسنجیم باز هم امروز دستاوردهای بسیار پر افتخاری داریم که باز هم با نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم لذا برای رسیدن به این نقطه مطلوب هم چنان باید تلاش کنیم و نقاط ضعف خود را اصلاح کنیم تا بتوانیم به اهداف والای خود برسیم.
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر دستاوردهای انقلاب با وجود مانع‌تراشی‌ دشمنان تصریح کرد: حوادث بعد از انقلاب می‌توانست کشور و نظام را با آسیب جدی روبه رو کند اما با وجود کارشکنی‌ها، دستاوردهای بزرگی کسب شد و با اتخاذ یک روش صحیح می‌توانیم در آینده دغدغه‌ها و مشکلات را حل و فصل کنیم.
او با بیان این که ایران کشوری ثروتمند است، افزود‌: با وجود ذخایر نفت و گاز، مواد معدنی و نیروی انسانی کارآمد کشورهای اجنبی در صدد جذب جوانان ما هستند چرا که این کشورها از این ظرفیت ها بی بهره هستند.
او با بیان این که جوانان با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توانند مشکلات را پشت سر بگذارند، بیان کرد:‌ بسیاری از جوانان با حداقل سرمایه و امکانات بنگاه‌های بزرگی ایجاد کرده‌اند که تحقق این مهم به خلاقیت جوانان متکی است.
جهانگیری با بیان این که می‌توان با تکیه بر ظرفیت‌های هر منطقه آن سرزمین را ارتقا و توسعه داد، تصریح کرد:‌ امروز شاهد بودم که خداوند در هر گوشه‌ای از این استان ظرفیت بسیاری قرار داده است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: همدان جز مهم ترین استان ها در کشور است که باید پایتخت گردشگری آسیا و ارتباطات فراملی باشد.
او از افتتاح ٢٤٢ طرح به مناسبت ٤٠ سالگی انقلاب با ١٤٢ هزار میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد:‌ ٥٠ درصد پروژه‌های افتتاحی در حوزه نفت و گاز و مابقی در سایر دستگاه‌ها است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که شبکه‌های خارجی اصرار دارند این طور القا کنند که وضع مردم نسبت به قبل از انقلاب بدتر شده است، افزود:‌ دشمنان هر اقدامی انجام می دهند تا این باور نادرست را در اذهان مردم نهادینه کنند اما با یکدلی و انسجام مردم سرزمین ایران به این هدف نخواهند رسید.
او در پایان با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت بانوان گفت: با توجه به اهمیت پتانسیل ها و بهبود عملکرد بانوان در دستگاه های اجرایی از همه استاندارها خواستار انتخاب یک معاون زن در فرمانداری ها هستم.

سحر شهبازی محب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار