دیدار وزیر امور خارجه سوریه با لاریجانی و ظریف در تهران + عکس

ظریف: شرکت‌های ایرانی آماده بازسازی سوریه هستند

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه سوریه با رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه کشورمان در تهران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

کد مطلب: ۸۹۱۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
دیدار وزیر امور خارجه سوریه با لاریجانی و ظریف در تهران + عکس

علی لاریجانی صبح امروز (یکشنبه) با ولید معلم وزیر خارجه سوریه دیدار و در خصوص بررسی آخرین تحولات سیاسی، امنیتی و نظامی سوریه گفت‌وگو کرد.

محور مذاکرات رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر خارجه سوریه درخصوص آخرین تحولات سوریه از جمله آتش بس پایدار، کمک‌های انسانی، مبارزه با گروه‌های تروریستی، ابتکارات سیاسی مطرح شده برای گفت‌وگو و صلح در این کشور به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه سوریه پیش از دیدار با لاریجانی با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

ظریف در این دیدار با تبریک مجدد پیروزی های دولت و ملت سوریه بر تروریسم، به اعتراف رژیم صهیونیستی در حمایت از تروریست‌ها در خاک سوریه اشاره و اظهار کرد: «آن‌ها مخالف ثبات و آرامش در سوریه و منطقه هستند.»

وزیر امور خارجه لزوم همگرایی، هماهنگی و همکاری کشورهای منطقه را یادآور شد.

او با اشاره به سفر موفق معاون اول رئیس‌جمهوری به سوریه آمادگی شرکت‌های ایرانی را برای تعاملات اقتصادی با سوریه در دوران بازسازی اعلام کرد.

ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران از سوریه در برابر تروریست‌ها، این پیروزی را پیروزی سوریه، ایران و دیگر دوستان ملت سوریه خواند.

او با اشاره به شرایط و تحولات منطقه‌ای گزارشی از آخرین تحولات و رایزنی‌ها برای رسیدن به راه‌حل سیاسی بحران این کشور ارائه و در مورد طرح‌ها و راه کارهای مختلف رایزنی و تبادل نظر کرد.

نشست آتی سران ایران، روسیه و ترکیه در سوچی از دیگر محورهای گفت‌و‌گوی وزرای امور خارجه سوریه و ایران بود.

روابط سیاسی و اقتصادی بین دو طرف از جمله محورهای گفت‌و‌گوهای صورت گرفته بین مقامات ایرانی و سوری بوده است.

در سفر ولید معلم به ایران، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری سوریه و هیات سیاسی امنیتی او را همراهی می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار