مدیر کل تأمین اجتماعی قم: 18500 نفر از کارگران ساختمانی در قم تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

قم (پانا) - مدیر کل تأمین اجتماعی قم از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 18500 نفر از کارگران ساختمانی در استان، بعد از انقلاب اسلامی ایران سخن گفت.

کد مطلب: ۸۹۱۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل تأمین اجتماعی قم: 18500 نفر از کارگران ساختمانی در قم تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

دکتر علی اصغر دادخواه مدیر کل تأمین اجتماعی استان قم در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد با بیان اینکه خدمات تأمین اجتماعی به سوی خدمات غیر حضوری پیش خواهد رفت اظهار کرد: بیش از 59% از جمعیت قم تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

مدیر کل تأمین اجتماعی تصریح کرد: بیش از 37 هزار خانوار در قم مستمری بگیر تأمین اجتماعی هستند که با این مقدار بیش از 80 هزار نفر جامعه بازنشستگی و کارگری قم را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به فعالیت 4 شعبه تأمین اجتماعی در قم گفت: در 9 ماهه اول سال جاری بیش از 700 هزار دفترچه بیمه تأمین اجتماعی صادر و در اختیار بیمه شدگان قرار گرفته است که با توجه به تصویب کارت سلامت و استفاده آن در آینده نزدیک از حضور فیزیکی افراد برای تمدید یا دریافت مجدد دفترچه بیمه به میزان زیادی کاسته خواهد شد.

دادخواه با مقایسه آماری خدمات بیمه ای تأمین اجتماعی در قبل و بعد از انقلاب خاطر نشان کرد: در سال 57 تنها 2 مرکز خدمات بیمه ای در استان قم فعالیت داشته که این رقم در سال جاری 18 مرکز درمانی و خدماتی بوده است.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان آمار تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی استان را 18500 نفر عنوان کرد و افزود: کارگران ساختمانی قبل از انقلاب تحت پوشش هیچ بیمه ای نبوده اند.

وی در خصوص بیمه کارگاه ها رشد 12 برابر، بیمه بازنشستگی رشد 120 برابر، جمعیت بیمه شدگان رشد 20 برابری را متذکر شد و گفت: این میزان از پیشرفت در حالی است که جمعیت استان در سال 57 به میزان 293 هزار نفر و هم اینک با 4.5 برابر رشد به میزان یک میلیون و دویست و نود و سه هزار نفر رسیده است.

دادخواه در بخشی دیگری از سخنان خود بیان کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی شعبه 2 تأمین اجتماعی استان قم با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد تومان در بلوار 15 خرداد افتتاح خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار