محسن هاشمی: دریافت عوارض از طرح ترافیک به منظور درآمدزایی نیست

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره انتقاد برخی از اعضای شورای شهر درباره اجرای طرح ترافیک در سال ۹۷ گفت دریافت عوارض به منظور درآمدزایی نیست و صرف کاهش آلودگی هوا مورد توجه است.

کد مطلب: ۸۹۱۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی: دریافت عوارض از طرح ترافیک به منظور درآمدزایی نیست

محسن هاشمی پیش از جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضع نامه‌ای که به رئیس‌جمهوری نوشته است، اظهار کرد: نامه به مسئولان ذی‌ربط ارجاع شده ایت و ما منتظر آن هستیم تا بازخورد آن مشخص شود و درباره آن صحبت کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه از دوره‌های گذشته مصوباتی مغفول باقی مانده است و برای این مصوبات چه برنامه‌ای دارید، گفت: گروهی در حال تنقیح مصوبات هستند تا مشخص شود چه مصوباتی مغفول مانده است و پس از بررسی نهایی در مورد آن ها تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه براساس بازدید شما از خط ۶، آیا ایستگاه‌های این خط تا پایان سال افتتاح می‌شود؟ توضیح داد: بازدید من و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این امکان وجود دارد ۴ تا ۵ ایستگاه از خط ۶ مترو تا پایان امسال افتتاح شود. البته آقایان پورسیدآقایی و امام و همین‌طور شهردار تهران باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: از سال ۷۷ که اولین خط مترو راه‌اندازی شد، همواره رسم بر این بوده است تا در اسفند ماه هرساله تعدادی ایستگاه افتتاح شود.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه برخی از اعضای شورای شهر برای اجرای طرح ترافیک در سال ۹۷ انتقاداتی را داشتند، گفت: دریافت عوارض به منظور درآمدزایی نیست و صرف کاهش آلودگی هوا مورد توجه مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: طرحی که در سال ۹۷ اجرایی شد حاصل جمع‌بندی جلسات شورای عالی ترافیک، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مشاوران و کارشناسان بود. اینکه عده‌ای می‌گویند این طرح خوب نیست کافی نخواهد بود، اگر کسی مدعی است که طرح ترافیک خوب نیست برای آن جایگزین معرفی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در موضوع آلودگی هوا، سوخت و قیمت آن و همین طور نوع خودرو تاثیرگذار است، اضافه کرد: مردم باید به سمت خرید خودروهایی حرکت کنند که سوخت کمتری مصرف می‌کنند. در حوزه خودرو رقابت جهانی برای تولید خودورهایی است که سوخت کم تری مصرف می کنند، اما متاسفانه تکنولوزی در کشور ما قدیمی و مصرف سوخت بالا است.

هاشمی با بیان اینکه در همه کشورهای پیشرفته هزینه توسعه حمل و نقل عمومی از مالیات‌های بر سوخت به دست می‌آید، عنوان کرد: هیچ کشوری سوخت را به قیمتی که تمام می‌شود، ارائه نمی‌کند. به عنوان مثال، در اروپا، یک یورو مالیات بر هر لیتر سوخت می‌بندند و اخیراً موضوعات مربوط به جلیقه زردها در فرانسه به خاطر افزایش مالیات بر سوخت بود، این در حالی است که در کشور ما سوخت کم تر از قیمتی که برای دولت تمام می‌شود به دست مردم می‌رسد و مشکل اینجاست که ما در کشور زیربنایی تفکر نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وجود سازوکاری برای اینکه شورای شهر تهران به صورت مستقیم بر معاونان شهردار نظارت کند و آنان را مورد سوال قرار دهد، گفت: این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که در شورا برای آن دستورالعملی تعریف کنیم تا معاونان شهردار و مسئولان ارشد آن به تایید شورا برسند. البته بررسی‌های آقای امینی نشان داده که در شورای اول چنان دستورالعملی وجود داشته است، اما امروز معاونان در جلسات کمیسیون ها شرکت کرده و مورد سوال قرار می‌گیرند.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره تغییر و افزایش محدوده طرح ترافیک گفت: این موضوع در اختیار شورای عالی ترافیک است و در شورای شهر به آن رسیدگی نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار