تجلیل مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از دانش آموزان روستای عمروئی

بیرجند( پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی و پاسداشت آیین های سنتی مردم خراسان جنوبی از دانش آموزان و فرهنگیان برگزار کننده جشنواره خاوران شناسی روستای عمروئی از توابع شهرستان سرایان تجلیل کرد.

کد مطلب: ۸۹۱۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی  از دانش آموزان روستای عمروئی

محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پانا در بیرجند، با اعلام این خبر اظهار کرد: آداب، رسوم و سنت های محلی هر ملت، شالوده اصلی فرهنگ جوامع محسوب می شود.

او، با اشاره به تأثیر پذیری آداب و رسوم از فرهنگی ملی ایرانی اسلامی، تصریح کرد: جشنواره خاوران شناسی ایده ای نو در آموزش و پرورش خراسان جنوبی به است؛ که از سوی وزارت متبوع به عنوان طرح برتر شناخته شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که ترویج و پاسداشت فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی شهرستان ها و روستاهای مختلف استان و احیای مجدد سنت های فراموش شده بومی، مهم ترین هدف برگزاری این جشنواره در مدارس ابتدایی استان است، افزود: تنوع و تعدد آیین ها در خراسان جنوبی دلیل و سند محکمی بر غنای فرهنگی بهارستان علم و ادب است.

واقعی، بازگشت به آیین ها، آداب و رسوم سنتی و فولکلوریک را مهم ترین راه صیانت از هویت فرهنگی مردمان این خطه دانست و ادامه داد: به گواهی تاریخ قهستان زمین از دیرباز به عنوان گهواره تمدن مطرح بوده و پس از طلوع خورشید اسلام در دیار خاوران، اهمیت فرهنگی آن صد چندان شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی پیوند دیر پای انسان با فرهنگ نسل های پیشین را فرصتی برای احیای هویت، پیوند با جاودانگی و توجهی دوباره به مبدأ هستی با امید به ابدیتی پایدار دانست و ابراز داشت: در عصر گسست نسل ها برقراری پیوندی دوباره بین نسل های دیروز و امروز هنری بزرگ و اقدامی ارزشمند در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار