مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین

احیای هویت ایرانی و اسلامی عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: امام خمینی (ره) با احیای هویت ملی ایرانی و اسلامی در جامعه ایران توانست انقلاب اسلامی را خلق کند.

کد مطلب: ۸۹۱۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
احیای هویت ایرانی و اسلامی عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

خیرالله رحمانی در همایش هویت کودک ایرانی و اسلامی، افزود: ایران امروز یکی از امن ترین کشورهای جهان است و این امنیت، عزت و کرامت را مدیون خون شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم هستیم.

وی اضافه کرد: طی این ایام به کوری چشم دشمنان جنایت کار که فکر می کردند انقلاب اسلامی ایران به چهلمین سال خود نمی رسد، جشن های سالگرد پیروزی انقلاب در تمام کشور در جریان است.

رحمانی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش ملی هویت کودک ایرانی و اسلامی، گفت: آنچه موجب شد تا انقلاب اسلامی به عنوان یک دستاورد بزرگ به ثمر نشیند احیای هویت ملی و ایرانی و اسلامی بود.

وی همچنین گفت: با احیای این هویت بود که هم نظام طاغوت به نظام مردم سالار تبدیل شد و هم ملت ها برای رهایی از ظلم و ستم حرکت و خیزش کردند.

رحمانی با بیان اینکه امام راحل با این حرکت صدر اسلام را به دوران معاصر گره زد، گفت: اگر در صدر اسلام پیامبر اکرم (ص) فضایی ایجاد کرد که معجونی از انسان ها جامعه مدنی تشکیل دادند، امام نیز بر مبنای اخلاق، ایمان و احیای هویت ایرانی مسلمان، غبار از آینه جوانمردی و ظلم ستیزی زدود و این انقلاب را شکل داد.

رحمانی در ادامه با بیان اینکه همایش استانی هویت ملی کودک و ایرانی ، مقدمه همایش ملی با همین عنوان در سال آینده است،افزود: پیام این همایش آن است که آموزش و پرورش برای داشتن دانش آموزانی موفق در آینده باید دست از شیوه های سنتی آموزش بر پایه حفظیات،برداشته و دست به ابتکاراتی در جهت مهارت آموزی بزند.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین افزود: این همایش در هر چهارده منطقه آموزشی استان برگزار می شود تا فضایی مناسب برای تغییر محیط مدرسه ایجاد کند که این مهم از طریق تغییر روش ها و تغییر نگرش ها امکان پذیر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار