بهانه تازه ترامپ برای حفظ نیروهای آمریکایی در عراق: ایران را تحت نظر می‌گیریم

برنامه ای برای حمله نظامی به ایران نداریم

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری آمریکا بهانه تازه‌ای برای حفظ نیروهای نظامی آمریکا در عراق به دست آورده و اعلام کرده است که قصد دارد برای نظارت بر ایران نیروهایش را در عراق نگه دارد؛ البته ترامپ گفته است که هیچ برنامه‌ریزی برای حمله نظامی به ایران ندارد.

کد مطلب: ۸۹۱۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
بهانه تازه ترامپ برای حفظ نیروهای آمریکایی در عراق: ایران را تحت نظر می‌گیریم

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا انجام داده گفته است که قصد دارد نیروهای این کشور را در عراق حفظ کند تا بتواند با چشم‌های باز ایران را زیر نظر داشته باشد.

ترامپ گفته است که ایران «مشکلی جدی » است.

تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن نیروهای نظامی آمریکا از خاورمیانه با انتقادهای شدید مواجه شد و جیمز متیس،‌ وزیر دفاع آمریکا استعفا داد. با این حال او در مصاحبه با سی‌بی‌اس پیشنهاد داد که آمریکا حداقل حضور خود را حفظ کند تا تهران را تحت نظر داشته باشد.

ترامپ گفت: «من می‌خواهم توانایی نظارت بر ایران را داشته باشم... تمام چیزی که می‌خواهم انجام بدهم این است که ایران را ببینم.» با این حال او تأکید کرد که برنامه‌ای برای حمله نظامی به ایران ندارد.

او افزود: «این موضوعی است که خیلی‌ها متوجه آن نمی‌شوند. ما می‌خواهیم نظارت را حفظ کنیم و اگر مشکلی پیش آمد یا کسی به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای یا چیز دیگری بود، ما این موضوع را قبل از اینکه آنها انجام دهند متوجه شویم.»

او گفت که آمریکا یک پایگاه نظامی «باورنکردنی و گران قیمت» در عراق ساخته است و این پایگاه برای نظارت بر نقاط مختلف خاورمیانه است.

ترامپ درباره نیروهای اطلاعاتی نیز گفت که به حرف‌های آنها گوش می‌دهد اما به مفهوم آن نیست که با آنها موافق است.

او مدعی شد که صحبت‌های نیروهای اطلاعاتی درباره ایران را مبنی بر اینکه ایران بی‌گناه است نمی‌پذیرد و حکومت ایران را فاسد می‌داند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار