مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان

پیشرفتهای پزشکی کشور بسیار چشمگیر است

کرمان(پانا)- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خبرنگار پانا گفت: در حوزه ی سلامت به نوعی یک انقلاب رخ داده است ،همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی رشد فزاینده در شاخص های مختلف داشتیم.

کد مطلب: ۸۹۱۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفتهای پزشکی کشور بسیار چشمگیر است

محمد ثمری گفت: بخش سلامت حوزه های مختلفی را شامل می شود، یکی از این حوزه ها حوزه ی بهداشت است که یکی از مهمترین دستاوردهای پوشش و واکسیناسیون است که از 30 درصد در زمان انقلاب به 100 درصد هم اکنون رسیده است .

وی افزود: ما بیماری های واگیری را مثل سرخک، فلج اطفال و مالاریا را توانستیم به مرحله ی حذف برسانیم وهمچنین بیماری های واگیری که قبلا باعث مرگ و میر افراد جامعه می شد ، با مداخلات مثبتی که انجام شد به حداقل رسید .

ثمری در ادامه افزود: از جمله دستاوردهای دیگر که می توان به آنها اشاره کرد بحث سیستم شبکه بهداشت است ، در کرمان 4 دانشگاه علوم پزشکی داریم و یک دانشکده علوم پزشکی که از هم مستقل هستند واحدهای بهداشتی در سطح روستاها قبل از انقلاب کمتر از 25واحد بود اما امروزه بیش از 300 واحد بهداشتی درمانی در سراسر روستاها خدمت رسانی می کنند و حضور پزشکان خانواده در مناطق روستایی نمادی از عدالت در سلامت و خدمت رسانی است .

خبرنگار پانا :مهدی حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار