تهیه‌کننده فیلم«دلبند»: تمرکز باید بر جریان اقتصادی فیلم‌های مستند باشد

تهران (پانا) - نشست خبری مستند دلبند در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۱۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تهیه‌کننده فیلم«دلبند»: تمرکز  باید بر جریان اقتصادی فیلم‌های مستند باشد

نشست خبری فیلم مستند دلبند به کارگردانی یاسر طالبی، تهیه‌کنندگی الهه نوبخت، آهنگسازی اکبر رستگار و نویسندگی فرزانه فتحی در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

طالبی در ابتدای نشست درباره موقعیت مکانی مستند توضیح داد و گفت: شهری که مستند در آن روایت می‌شود منطقه چراگاه نام دارد و در ارتفاعات البرز در بین استانهای مازندران و سمنانواقع شده است.

تهیه‌کننده مستند هم با گلایه از عدم استقبال از مستند گفت: با توجه به تجربه‌ای که با حضور در جشنواره فیلم فجر دارم می‌دانم که فیلمهای داستانی بیشتر مورد استقبالند، اما برای مستند هم زحمات زیادی کشیده می‌شود.

وی درباره سوژه مستند توضیح داد: با مطرح شدن سوژه توسط کارگردان بسیار متعجب شدم که چگونه ممکن است یک پیرزن بتواند با تعداد زیادی گاو، آن هم در آن ارتفاعات زندگی کند. همانجا بود که متوجه شدم می‌توان این فیلم را به صورت بین‌المللی عرضه کرد.

نویسنده مستند هم درباره ویژگی‌های کار گفت: باید با این پیرزن 80 ساله بیشتر آشنا می‌شدم تا بتوانم زندگی واقعی او را بنویسم و در نهایت توانستم جزئیات زندگی‌اش را از زبان خودش بنویسم.

طالبی کارگردان دلبند ادامه داد: برای تولید این فیلم یک سال پیش‌تولید داشتیم و دو سال هم فیلمبرداری، بخشی از این زمان صرف جلب اعتماد فیروز، سوژه مستندمان شد چرا که او انسان ویژه‌ای است. ما از نقاط مختلف زندگی او فیلمبرداری کردیم .

این کارگردان درباره سینمای مستند در کشور تصریح کرد: سینمای مستند ما عملکرد بهتری نسبت به سینمای داستانی داشته اما شناخت درستی نسبت به این مستند از جانب مسئولان وجود ندارد.

تهیه کننده مستند با توجه به حضور بین‌المللی کارش به وجه تمایز جشنواره‌های خارجی و جشنواره فیلم فجر پرداخت و گفت: جشنواره ایتفا مهمترین جشنواره مستند است و برای دیدن کارها تمام بلیت ها تمام می‌شود اما اینجا اینطور نیست. تمرکز به جای نمایش فیلمها باید بر جریان اقتصادی فیلمها باشد. هیچوقت هم یک گفتمان درست در جشنواره شکل نمی‌گیرد، صاحبان آثار در پردیس چارسو هستند و اهالی رسانه در پردیس ملت.

گزارش: فاطمه بهرام‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار