توسعه شهری با معیارهای اسلامی و ملی انجام شود

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل: در توسعه شهری ضروری است تا با لحاظ قرار دادن معیارهای اسلامی و ملی وارد عمل شد.

کد مطلب: ۸۹۱۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
توسعه شهری با معیارهای اسلامی و ملی انجام شود

آیت‌الله سیدحسن عاملی در آئین تقدیم لایحه بودجه سال 98 شهرداری اردبیل و مناطق و سازمان‌های تابعه به شورای شهر اردبیل در محل فرهنگسرای تازه تاسیس آل‌عباء اظهار کرد: اقدامات شهرداری اردبیل در شرایط اقتصادی فعلی ارزشمند است اما باز هم در این حوزه جای کار زیادی وجود دارد که شهرداری باید با لحاظ قرار دادن اولویت‌ها و نیازهای اساسی مردم وارد کار شود .

او با اشاره به اینکه رها کردن مدیریت شهری و غفلت از توسعه و عمران آن خسارات جبران‌ناپذیری را به شهر و ساکنان آن تحمیل می‌کند، خاطرنشان کرد: در درازمدت این بی‌توجهی و قصور مسئولان شهر را به یک متروکه بزرگ تبدیل کرده و باورسوزی و اعتمادسوزی مردم را به همراه خواهد داشت .

رئیس شورای فرهنگ عمومی اردبیل حاشیه‌نشینی را یکی از آسیب‌های اصلی اجتماعی اعلام کرد و گفت: شهرداری اردبیل باید با الگوگیری از سایر استان‌ها نسبت به ساماندهی این سکونتگاه‌های غیررسمی اقدام کرده و با یکپارچه کردن شهر زمینه را برای ساماندهی مناسب شهری فراهم آورد .

عاملی به مشکلات موجود در این مناطق و حاشیه شهرها اشاره کرد و افزود: ضروری است تا نهادهای اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار شهرداری با ورود به این مساله از بروز آسیب‌های متعدد اجتماعی جلوگیری کنند .

او در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اجرای کامل پروژه‌های عمرانی در سطح شهر بیان کرد: هر قر در اجرای طرح‌های عمرانی تعلل مشاهده شود به همان اندازه مردم از مسئولان ناامید شده و اعتماد خود را از دست می‌دهند که در این راستا نیز ضروری است تا شهرداری اردبیل پروژ‌ه‌ها را با طمانینه آغاز کرده و با اتمام یک طرح به سراغ پروژه بعدی برود .

امام جمعه اردبیل پروژه پل قدس را یکی از بزرگترین و سنگین‌ترین پروژه‌ها در مرکز شهر اعلام کرد و گفت: روند فعلی کار در این پروژه مناسب است اما امیدواریم شهرداری با سرعت دادن به اجرای این پروژه در اسرع وقت آن را اتمام و تحویل مردم دهد تا کام مردم با اجرای چنین پروژه‌های عظیم شیرین شود .

عاملی اهتمام شورای شهر اردبیل را در ساماندهی اماکن تفریحی، گردشگری و طبیعی و تاریخی را در کنار شهرداری اردبیل خوب و مناسب ارزیابی کرد و گفت: انتظاری که از شورای شهر اردبیل داریم این است که در ارتباط با واگذاری باغ شریعت بدون مشکل وارد عمل شده و با تبدیل این باغ به یک مکان فاخر یادگاری ارزشمندی را از دوران خدمت خود در شورای پنجم به جای بگذارند .

او با اشاره به اینکه در توسعه و عمران شهری باید به مفاخر و معرفی چهره‌های فرهنگی شهر نیز دقت کافی صورت گیرد، بیان کرد: ایجاد موزه مفاخر اردبیل در باغ شریعت باید یکی از اولویت‌های کار شورا و شهردای باشد که با این امر در واقع می‌توانیم مفاخر خود را به همه کشور و حتی دنیا معرفی کنیم .

امام جمعه اردبیل ساماندهی محدود بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را از کارهای ماندگار شهرداری اردبیل اعلام کرد و افزود: امیدواریم شهرداری اردبیل با اهتمام جدی در خرید منازل محوطه این بقعه نسبت به بازگشایی این محوطه اقدام کرده و شاهد ایجاد منطقه‌ای فاحر در منطقه عالی‌قاپو باشیم .

رئیس شورای شهر اردبیل نیز گفت: ما در توسعه شهر اردبیل نگاه یکسانی را به همه مناطق داریم و در مناطق کمتربرخودار شهر با ورود کارشناسی نسبت به ایجاد زمین‌های ورزشی محله‌ای با کمک و همراهی شهرداری اردبیل و ایجاد مکان‌های فرهنگی و ... اقدام کردیم .

علیرضا پوستی در بخش دیگری از سخنان خود به نگاه علمی شورای شهر اردبیل به طرح‌های عمران شهری اشاره و اظهار کرد: در این راستا شورای شهر پنجم برنامه‌های متعددی از قبیل ایجاد مرکز پژوهش‌های شورا را در دستور کار دارد چرا که معتقدیم بدون کار کارشناسی هر فعالیتی در بدنه شورا بی‌نتیجه خواهد بود و ضرورت دارد تمام تحرکات ما دارای پشتوانه علمی و عملی باشد .

او گفت: شهر اردبیل دیگر محل آزمون و خطا نیست و زمان کارهای باطل در این شهر به سرآمده و نیاز داریم تا در هر برنامه‌ای که برای شهر اردبیل پی‌ریزی می‌کنیم پیوست علمی آن را نیز داشته باشیم .

رئیس شورای شهر اردبیل به اهداف لایحه بودجه سال 98 اشاره و خاطرنشان کرد: پیشنهاد شهرداری اردبیل در متمم بودجه 97 توسعه متوازن و متعادل تمام نقاط شهری است و ما نیز در شورای پنجم شهر اردبیل با لحاظ قرار دادن این پیشنهاد شهرداری اردبیل وارد کار شدیم و در این زمینه با توجه به توسعه مناطق حاشیه شهر نسبت به ایجاد فرهنگسراها، گسترش فضای سبز، توسعه متوازن و ... توجهی ویژه داشتیم.

در این جلسه لایحه بودجه سال 98 شهرداری اردبیل با مبلغ 5500 میلیارد ریال و با افزایش 22 درصدی نسبت به سال 97 تقدیم شورای شهر اردبیل شد تا با بررسی کارشناسی در صحن شورا از اوایل سال آینده شهرداری اردبیل فعالیت‌های عمران شهری خود را بر مبنای این بودجه آغاز کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار